Sökning: "Relationship Marketing RM"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Relationship Marketing RM.
1. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER
2. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
3. Individanpassad reklam via Instagram : En kvalitativ studie ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of the study is to investigate how men and women experience personalized advertising, whether it affects the purchase decision and whether there are differences between men and women. A qualitative method has been used with the help of structured interviews within a delimitation of the Stockholm area. LÄS MER
4. The important part is that we have established a relationship, then we can conduct business : Cultural conflicts and dilemmas in international business
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Recent literature state that the relationship between buyers and sellers has gained more and more importance in business-to-business segments. The distribution of products may even end up in the shadow of these important relationships. LÄS MER
5. Going Global: Cases for Relationship Marketing in Chinese Higher Education
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The integration of the global economy is a phenomena that is increasingly evident in our everyday lives. Ranging from rapid economic growth in developing nations to the flow of capital across continents, globalization is affecting almost all corners of modern society. LÄS MER