Sökning: "Relationship between brand and influencer"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Relationship between brand and influencer.

  1. 1. THE IMPACT OF CANCEL CULTURE ON CONSUMERS IN THE FASHION INDUSTRY - An exploratory qualitative study on post-millenials

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Halilovic; [2023-07-03]
    Nyckelord :Cancel culture; Fashion industry; Influencer marketing; Social media; Identity creation; Brand community; Consumer community; Brand co-creation;

    Sammanfattning : The growth of cancel culture has been rapid within marketing and consumption during recent years. With the emergence of cancel culture, consumers have been enabled to use their voices to hold brands accountable, where social media has made information easily available making consumers constantly informed. LÄS MER

  2. 2. How Influential Are They? An explorative study into the relationship between consumer-based brand equity and influencer endorsements.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Syeda Saana Hashmi; Fatima Khan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; brand equity; brand loyalty; brand image; brand awareness; trust; knowledge; expertise; authenticity. ;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to explore the relationship between an influencer’s endorsement of a brand and the subsequent brand’s equity within a consumer’s mind. Research Question: How will an influencer endorsement influence a consumer’s brand equity?  Design, Methodology, and Approach: The authors of this paper used a qualitative approach, inductive structure. LÄS MER

  3. 3. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  4. 4. Examine the Impact of Attractiveness of Social Media Influencers on Douyin User Purchase Intentions: A Quantitative Study of Sportswear Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zehui Sun; Xiaoyuan Cheng; [2023]
    Nyckelord :Social media influencer; Influencer marketing; Source attractiveness; Consumer attitude; Purchase intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The objective is to understand the impact of social media influencers’ familiarity, likeability and similarity on the purchase intention of Douyin users, particularly in the sportswear industry. Methodology: This study has utilised a quantitative method based on a positivist philosophical position, and followed a deductive approach. LÄS MER

  5. 5. Influencers trovärdighet, varumärke och konsumentens köpintention : En kvantitativ studie som beskriver sambandet mellan dessa tre aspekter inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Leen Manjalo; Jacqueline Saidi; [2023]
    Nyckelord :Credibility; Trust; Influencer marketing; Brand; Ewom; Buying intention; Trovärdighet; Influencer marketing; Varumärke; Ewom; Köpintention;

    Sammanfattning : Syftet: Uppsatsens syfte är att beskriva hur influencers kan framstå som trovärdiga för att kunna motivera konsumenternas köpintentioner i elektroniskt word of mouth (EWOM). Uppsatsens syfte ska även beskriva om influencers trovärdighet styr konsumentens uppfattning för varumärken som därigenom påverkar köpintention. LÄS MER