Sökning: "Relationshipmarketing"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Relationshipmarketing.
1. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER
2. En studie om kundupplevelsen av Software-as-a-Service
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Mjukvaruindustrin har vuxit och fortsätter växa i en hög takt och allt fler tjänster erbjuds som molnbaserade prenumerationer, Software-as-a-Service (SaaS). Forskning menar att produkterna som erbjuds mer eller mindre innehåller samma funktionalitet så leverantörer måste lägga fokus på kundupplevelsen för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER
3. Growing as a business in a mature business-to-business service industry : A case study in the Swedish energy services industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the past decade, the energy markets within the European Union haveincreasingly been deregulated as a means to promote increased competition, andthereby efficiency, on these markets. As a result of this, several energy institutionshave been forced to become unbundled from their parent companies and toinstead form smaller separate entities. LÄS MER
4. Revisorns avvägning mellanoberoende och kundrelationer : En kvalitativ studie utifrån revisorersperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : An auditor’s work should be neutral and the auditor should act independentlyfrom the parties that have financial interest in the company such as ownersand other stakeholders. The auditor's approach should be free from externalinfluences, since the audit must be reliable for its stakeholders. LÄS MER
5. We Would Love to Meet You! : A study about the impact of event marketing on customer-brand relationships
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Research questions: How can event marketing be studied as a part of relationship marketing?How can event marketing be used to strengthen customer-brand relationships? Purpose: The purpose of this thesis is to study event marketing as a part of relationship marketing, by analysing the elements of trust, commitment, brand involvement, brand emotions, brand attitudes and customer value. Method: This research was conducted using a quantitative research method, where the primary data was collected via an online-survey distributed to visitors at Chokladgästabudet at Waxholms Hotel and GastroNord, two food-related events. LÄS MER