Sökning: "Relationsmarknadsföring turism"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Relationsmarknadsföring turism.

  1. 1. Att marknadsföra en Bed and Breakfastverksamhet - En kvalitativ studie av relationsmarknadsföring i familjeägda mikroföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Camilla Petersson; Åsa Jugård; Anna Hjelmberg; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; familjeföretag; mikroföretag; partnerskap; bed and breakfastverksamhet; den utökade marknadsföringsmixen; ryktesspridning; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Sveriges mikroföretag står för en företagskategori som tidigare har fått mindre uppmärksamhet. Denna grupp av företag har speciella förutsättningar för marknadsföring, exempelvis tid och pengar, vilket kan begränsa deras möjligheter att nå ut till kunden. LÄS MER

  2. 2. Social Lojalitet i Resebyråbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Stefan Nilsson; Amanda Hankell; Hanna Svensson; [2008]
    Nyckelord :social lojalitet; resebyrå; resebranschen; relationsmarknadsföring; lojalitet; lojalitetsprogram; långsiktiga relationer; Tourism; Turism; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det är oerhört viktigt, i synnerhet på en konkurrensutsatt marknad, att använda sig av lojalitetsfrämjande åtgärder som sticker ut och skiljer sig från mängden. Lojalitetsåtgärderna ska vara av en sådan art att de inte ska kunna kopieras av konkurrenter. LÄS MER

  3. 3. CRM för Researrangörer - Ett sätt att uppfylla drömmar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Daniela Meza Reyes; Emma Niklasson; Tove Segergren; [2007]
    Nyckelord :customer relationship management; crm; resebranschen; researrangörer; relationsmarknadsföring; kundrelationer; företagskultur; organisation; teknologi; kunskap.; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problem: Resebranschen blir alltmer konkurrensintensiv och kampen om kunderna hårdnar. Konkurrensen har inneburit att priserna också pressats och med små vinstmarginaler är det svårt för många researrangörer att överleva. LÄS MER

  4. 4. Förväntningar på semestern - dina eller andras?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Pär Augustsson; Mikael Andersson; Gustaf Bjerne; [2007]
    Nyckelord :förväntningar; kundnöjdhet; relarioner; relationsmarknadsföring och lojalitet; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nivå: Magisteruppsats i Service Management, vårterminen 2007 Författare: Mikael Andersson, Pär Augustsson & Gustaf L Bjerne Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Frågeställning: Hur ser förväntningsskapande ut inför resor? Hur ser resenärens syn på relationsskapande ut inom resebranschen? Vilka krav har resenärer på resebolagen, ur ett relationsperspektiv? Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka vilka faktorer som påverkar förväntningsskapandet samt vilken inverkan förväntningar har på den upplevda kvaliteten.. LÄS MER

  5. 5. Hur ser framtidens resenär ut? : En studie av inkommande MICE-turism i Sverige

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Fredrik Svensson; [2006]
    Nyckelord :tjänst; kvalitet; trend; image; värdskap; relationsmarknadsföring; turism; MICE;

    Sammanfattning : Inkommande turism betyder mycket för en nation. I det här arbetet undersöks hur framtidens MICE-resenär ser ut och vilka krav de har. Studien visar på några starka trender som de lokala aktörerna bör möta för att på bästa sätt möta framtiden. Bl. LÄS MER