Sökning: "Relationsmarknadsföring turism"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Relationsmarknadsföring turism.
1. Att marknadsföra en Bed and Breakfastverksamhet - En kvalitativ studie av relationsmarknadsföring i familjeägda mikroföretag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Sveriges mikroföretag står för en företagskategori som tidigare har fått mindre uppmärksamhet. Denna grupp av företag har speciella förutsättningar för marknadsföring, exempelvis tid och pengar, vilket kan begränsa deras möjligheter att nå ut till kunden. LÄS MER
2. Social Lojalitet i Resebyråbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det är oerhört viktigt, i synnerhet på en konkurrensutsatt marknad, att använda sig av lojalitetsfrämjande åtgärder som sticker ut och skiljer sig från mängden. Lojalitetsåtgärderna ska vara av en sådan art att de inte ska kunna kopieras av konkurrenter. LÄS MER
3. CRM för Researrangörer - Ett sätt att uppfylla drömmar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Bakgrund/Problem: Resebranschen blir alltmer konkurrensintensiv och kampen om kunderna hårdnar. Konkurrensen har inneburit att priserna också pressats och med små vinstmarginaler är det svårt för många researrangörer att överleva. LÄS MER
4. Förväntningar på semestern - dina eller andras?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Nivå: Magisteruppsats i Service Management, vårterminen 2007 Författare: Mikael Andersson, Pär Augustsson & Gustaf L Bjerne Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Frågeställning: Hur ser förväntningsskapande ut inför resor? Hur ser resenärens syn på relationsskapande ut inom resebranschen? Vilka krav har resenärer på resebolagen, ur ett relationsperspektiv? Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka vilka faktorer som påverkar förväntningsskapandet samt vilken inverkan förväntningar har på den upplevda kvaliteten.. LÄS MER
5. Hur ser framtidens resenär ut? : En studie av inkommande MICE-turism i Sverige
Magister-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : Inkommande turism betyder mycket för en nation. I det här arbetet undersöks hur framtidens MICE-resenär ser ut och vilka krav de har. Studien visar på några starka trender som de lokala aktörerna bör möta för att på bästa sätt möta framtiden. Bl. LÄS MER