Sökning: "Relationsmarknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 619 uppsatser innehållade ordet Relationsmarknadsföring.

  1. 21. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER

  2. 22. Kommunikationen mellan ishockeyklubbar och supportrar under Covid-19 : SHL-klubbars arbete med att upprätthålla lojalitet och engagemang hos supportrar genom sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Elin Larsson; Louise Persson; [2022]
    Nyckelord :Supporterengagemang; Sport; Lojalitet; Sociala medier; Covid-19; Marknadskommunikation; Sportmarknadsföring; Supporterbeteende;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka relationen mellan SHL-klubbar och deras supportrar under Covid-19-pandemin, med särskilt fokus på kommunikation i sociala medier. Metod: Detta examensarbete är både en explorativ och deskriptiv studie med en deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 23. SHL-klubbarnas hantering av relationer under pandemin : En kvalitativ studie kring SHL-klubbarnas användning av relationsmarknadsföring under covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Arvid Yngvesson; Christoffer van Deetjen; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; pandemic; SHL; relationship marketing; innovative relationship marketing; cooperation; brand building; Covid-19; pandemi; SHL; relationsmarknadsföring; innovativ relationsmarknadsföring; samarbete; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Inledning - Covid-19-pandemin påverkade världen kraftigt och därmed även SHL och klubbarna som ingår i ligan. Tidigare forskning påvisar att en välfungerande relationsmarknadsföring kan motverka effekterna av en kris för företag, och därmed ämnar studien att fylla de forskningsgap som vi har identifierat. LÄS MER

  4. 24. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  5. 25. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Inès de la Croix; Matilda Wollnert; [2022]
    Nyckelord :inbound marknadsföring; inbound marketing; digital marknadsföring; modebranschen; digital marketing; attrahera; behålla; attract; engage; pull strategy; opt-in epost marknadsföring; marknadsföring via sociala medier; sökmotorsoptimering; relationsmarknadsföring; utmaningar; marknadsföring; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER