Sökning: "Relationsskapande Sociala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 56 uppsatser innehållade orden Relationsskapande Sociala medier.

  1. 11. Utmaningar och möjligheter med digital transformation : En fallstudie om hur en detaljhandelsorganisation kan arbeta med marknadsföring i digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Felicia Andersson; Olle Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital technologies; Organizational transformation; Digital opportunities and challenges; Digital marketing; Retail business; Digital transformation; Digitala teknologier; Organisatorisk transformation; Digitala möjligheter och utmaningar; Digital marknadsföring; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Digital transformation har lett till ökad användning av digitala teknologier, detta skapar förändringar i samhället som kan leda till att företag måste ta fram nya strategier för att vara fortsatt konkurrenskraftiga. Med en kvalitativ ansats i form av en fallstudie undersöker denna studie hur ett företag inom detaljhandeln kan hantera och struktureras efter digital transformation inom marknadsföring samt vilka möjligheter och utmaningar detta medfört gällande marknadsföring i digitala kanaler. LÄS MER

  2. 12. Den virtuella lekplatsen : En kvalitativ studie om fritidslärares syn på sociala mediers påverkan på elevers relationer i fritidshem

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Matilda Mattsvåg; Jenna Pihlström; [2020]
    Nyckelord :Sociala medier; fritidslärare; sociala band; samklang; relationsskapande; ansvar; konflikter; online; offline; kränkningar; näthat; gemenskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur lärare på fritidshem upplever att sociala medier påverkar elevers relationer, vilka för- och nackdelar det finns med dessa, samt hur fritidslärare ser på sin egen samt vårdnadshavarnas roll i elevernas sociala medie-användande. Insamlingen av empiriskt material har skett via intervjuer av fritidslärare som arbetar på sju olika skolor i Stockholms innerstad och förorter. LÄS MER

  3. 13. ”När jag går in på Instagram så är inte min tanke att jag ska köpa något […] men så dyker det upp en rabattkod […]” : En kvalitativ studie om Instagrams influencers påverkan på konsumtion

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Emma Kolar; Sepideh Madson; [2020]
    Nyckelord :Social media; Instagram; influencer; likes; consumption; Sociala medier; Instagram; influencer; likes; konsumtion;

    Sammanfattning : In today's digital society, social media has a major impact on consumers. A contributing factor to consumption via social media is the phenomenon of influencers. LÄS MER

  4. 14. “Jag känner mina influencers... eller?” - En kvalitativ studie om unga kvinnors attityder kring förtroende- och relationsskapande gentemot influencers.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linnea Fors; Elin Blomqvist; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Förtroendeskapande; Parasociala relationer; Source credibility; Följarperspektiv; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ett aktuellt marknadsföringsverktyg är att använda sig av influencers för att kommunicera budskap till en stor massa. För att få en djupare förståelse för vilka attityder följare har kring förtroende- och relationsskapande till influencers har semistrukturerade intervjuer utförts. LÄS MER

  5. 15. Kriskommunikationens ändrade förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anders Olsson; Casper Radermacher; [2019]
    Nyckelord :Nyckelbegrepp: Kriskommunikation; sociala medier; image repair theory; retorik; Facebook; pressmeddelanden. Traditionell kommunikation. Modern kommunikation. Keywords: Crisis communication; social media; rhetoric; press release. Traditional communication. Modern communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har fördjupat oss inom ämnet kriskommunikation och hur denna bedrivs på den moderna dialogiska sociala mediekanalen Facebook kontra den mer traditionella monologiska formen av kommunikation via pressmeddelanden. Med Swedbanks kris gällande inblandning i penningtvättsskandalen 2019 som undersökningsobjekt har vi granskat hur kriskommunikationen bedrivs på ovanstående plattformar. LÄS MER