Sökning: "Relationsskapande rekrytering"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Relationsskapande rekrytering.

  1. 1. Är du chefen vi söker? : En kvalitativ innehållsanalys av efterfrågade ledaregenskaper i arbetsannonser inom bankbranschen

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kainat Mirza; Amanda Ström; [2023]
    Nyckelord :Leadership; leadership traits; recruitment; recruitment advertisements; banking industry; Ledarskap; ledaregenskaper; rekrytering; rekryteringsannonser; bankbranschen;

    Sammanfattning : Att anställa fel ledare kan få stora negativa effekter på produktivitet, konkurrensfördelar och en organisations budget. Därmed är det essentiellt för organisationer att rekrytera rätt individ för att leda en grupp eller en hel verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Skomakarens barn i kommunikationsbranschen : En kvalitativ studie om relationsskapande i sociala medier genom strategisk kommunikation för byråer i kommunikationsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ida Funeland; Lisa Johansson; [2021]
    Nyckelord :strategic communication; relationship building; social media; communications industry; practitioners; strategisk kommunikation; relationsskapande; sociala medier; kommunikationsbranschen; praktiker;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur utvalda praktiker i kommunikationsbranschen i Karlstad upplever anpassningen av sociala medier och dess roll för relationsskapande genom strategisk kommunikation.  Huvudfrågeställning: Hur upplever de utvalda praktikerna i den bransch som borde vara i framkant inom kommunikation anpassningen av det strategiska skiftet som sociala medier medfört?  o Hur upplever praktikerna sociala mediers roll i den strategiska kommunikationen för relationsskapande?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som kommunikationsväg förklaras genom Social Information Processing Theory?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som strategisk kommunikation förklaras genom Relationship Cultivation Strategies? Teorier: Social Information Processing, Relationship Cultivation  Metod: I denna studie har vi använt oss av metoden kvalitativa intervjuer och genomfört undersökningen på nio praktiker verkande i byråer inom kommunikationsbranschen. LÄS MER

  3. 3. Den fysiska arbetsplatsens betydelse i en digital värld : En studie över kontorets förändrade betydelse till följd av digitaliseringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Hedman; Malin Björnram; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det allt mer digitaliserade arbetet har stora effekter på hur, när och var arbetet utförs från. Digitaliseringen innebär ökad flexibilitet för arbetsgivare såväl som arbetstagaren där digitala verktyg möjliggör nya arbetssätt och en förändrad arbetsmarknad. LÄS MER

  4. 4. Vågar du testa? : En kvalitativ studie om chefers upplevelse av första tiden i arbetet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Andrea Elfman; Filip Björk; [2018]
    Nyckelord :organisatorisk socialisering; introduktion; rekrytering; tester och analys;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur introduktionen av nyanställda chefer inom en specifik organisation upplevts och genomförts. För att nå detta syfte har vi utformat två frågeställningar vi hoppas kunna besvara. LÄS MER

  5. 5. She’s the Boss – HR och kvinnligt chefskap : Hur Human Resources kan arbeta för att främja kvinnorschefskarriärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Jessica Linderfyhr; Mikaela Malm; [2017]
    Nyckelord :Female Management; Human Resources; Head Recruiting; Recruitment; Relationship-creating recruitment; The formation of the leadership.; Kvinnligt chefskap; Human Resources; Chefsrekrytering; Rekrytering; Relationsskapande rekrytering; Gestaltandet av chefskap;

    Sammanfattning : Enligt undersökningar som chefsorganisationen Ledarna publicerar årligen finns det en återkommande problematik med att rekrytera unga kvinnor till chefspositioner. Syftet med examensarbetet är att undersöka vad som kan inverka på kvinnors vilja att söka en chefstjänst och att utforma en HR strategi som främjar och motiverar kvinnor att söka chefstjänster. LÄS MER