Sökning: "Relevant marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 245 uppsatser innehållade orden Relevant marknad.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Kravställning i förändring - En studie i hur det ökande användandet av molnbaserade affärssystem influerar kunders krav

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sara Modin; Felix Wetterstrand; [2023]
    Nyckelord :ERP system; cloud-based ERP system; modernization of ERP systems; customer requirements; affärssystem; molntjänster; molnbaserade affärssystem; modernisering av affärssystem; kravställning; kundkrav;

    Sammanfattning : Användandet av affärssystem är idag utbrett bland såväl stora som små företag. Implementeringen av dessa system är dock ofta kostsamma och komplexa processer, vilka historiskt sett har krävt god och relevant kunskap hos företaget. LÄS MER

  3. 3. Hur oförväntade makroekonomiska svängningar påverkar aktiemarknadens branschindex : En komparativ analys mellan Sverige, Danmark, Finland och Tyskland

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jennie Utterberg; Johanna Bååth; [2023]
    Nyckelord :Stock market; Stock return; Sector index; Macroeconomic variables; Unexpected risk factors; Time series analysis; APT model; Aktiemarknaden; Aktieavkastning; Branschindex; Makroekonomiska variabler; Oförväntade riskfaktorer; Tidsserieanalys; APT-modellen;

    Sammanfattning : Med bakgrund till det ökade intresset för aktier och dagens ekonomiska läge är det högst aktuellt att undersöka relationen mellan makroekonomiska svängningar och aktiepriserna på den svenska börsen. Det finns flera teorier som försöker förklara hur aktiepriser förändras, en allmän slutsats är att externa faktorer påverkar priset genom oförväntade händelser. LÄS MER

  4. 4. Företagsförvärv i kris - Vad är egentligen tanken med doktrinen om räddningsförvärv?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ebba Trommler; [2023]
    Nyckelord :konkurrensrätt; företagsförvärv; förvärvsförbud; doktrinen om räddningsförvärv; undsättningskoncentration; failing firm defence; rescue merger; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The competition law has a reality to relate to in the same manner as every other branch of law. The failing firm defence is an example of how competition law has adapted to events in society. This paper analyses the rules relating to the failing firm defence by examining their function and application. LÄS MER

  5. 5. Defend or attack: when do companies’ strategies employ aggressive or defensive tactics when faced with digital transformation in banking : A two nation comparison between the Swedish and the South African bank environment

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anmol Mehta; Brandon Liu; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; Banking; Innovation; strategic path; digital strategy; culture; Digital omvandling; bankverksamhet; innovation; strategisk väg; digital strategi; kultur;

    Sammanfattning : In today's fast-paced and technology-driven society, the banking industry is undergoing a big change in digital transformation. Therefore, the purpose of this thesis is to investigate the reason behind the differences in digital banking product development between South Africa and Sweden, and what reasons there are behind the differences in the two environments. LÄS MER