Sökning: "Remote Digital Teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Remote Digital Teaching.

  1. 1. Digitala lösningar på praktiska problem : En studie av kemilärares sätt att hantera laborationsundervisning under en snabb omställning

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Louise Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Chemistry education; laboratory work; digital laboratory work; ICT tools; remote learning; didactic relations; habits; Kemiundervisning; laborationer; digitala laborationer; IKT verktyg; distansundervisning; didaktiska relationer; vanor;

    Sammanfattning : Within science education, and chemistry in particular, laboratory work is fundamental. The traditions of including laboratory work in chemistry education is a way to make the concepts of chemistry apprehensible, the aims and goals of laboratory work related to chemistry education are therefore well defined. LÄS MER

  2. 2. Developing Skills Through Digital Project-Based Learning : Dual case study of Linköping University and WSP Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Magnus Jungerth; Louise Andersson; [2022]
    Nyckelord :Project-Based Learning; Project-Based Organizations; Skills Development; Digitalization; Knowledge Transfer; Covid-19; Higher Education; Remote Work; Impact; Project Competence; Tacit Knowledge; Explicit Knowledge; Motivation; Problem-Solving; Communication; Collaboration; Prioritization;

    Sammanfattning : The number of project-based organizations has increased in recent times, as has the teaching method of project-based learning. These two phenomena are related but little research has been conducted to examine the relationship between them, especially from a skills development perspective. LÄS MER

  3. 3. Challenges and Opportunities for Digital Mentorship Programs in ICT

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Alice Boberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The covid-19 pandemic required an emergency transition to digital education all over the world and led to a huge learning loss in most countries. Informal learning programs teaching children digital skills were stopped or digitalized due to the pandemic. LÄS MER

  4. 4. A Study of Managers’ Competence Needs and Potential Benefits of an LMS at the Workplace

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Erik Olsson; [2022]
    Nyckelord :Managers’ competence needs; LMS at workplace; Attitudes towards LMS; workplace learning; Chefers kompetensbehov; LMS på arbetsplatsen; Attityder till LMS; Lärande på arbetsplatsen;

    Sammanfattning : Technical development creates new opportunities for technical solutions, but also places higher demands on both users and people who develop it. In addition, trends and organizational changes in the workplace constantly place new demands on employees. LÄS MER

  5. 5. Distanserad användning av Onlinebaserad skolmiljö i skolan : En kvantitativ fallstudie om elevers upplevelse av Synkrona kommunikationsverktyg & Lärplattformar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Albin Löfving; Anton Klasson; [2022]
    Nyckelord :Lärplattform; Onlinebaserad skolmiljö; Skola; Synkron kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : En Nationell digitaliseringsstrategi släpptes av svenska myndigheter året 2017. Syftet med strategin om att digitalisera skolverksamheten har till syftet att öka effektivitet och stimulering i samband med skolverksamhet och elev. Baserat på omständigheter har skolan behövt digitalisera sin verksamhet i gymnasiet i full utsträckning. LÄS MER