Sökning: "Reputation Goods"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Reputation Goods.
1. The Sustainability of EU Trade mark law : A research into the degree to which EU Trade mark law is tailored to achieve the EU Sustainable Development Goals
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt (IFIM)Sammanfattning : The EU Sustainable Development Goals have long been a resemblance of the urgent call forclimate action and sustainable development. With increasing attention for climate change anda subsequent call for action from states, consumers’ preferences have now also changedtowards opting for sustainable goods and services. LÄS MER
2. Parallellimport av läkemedel - Ompaketeringsundantaget och skyddet mot förfalskade läkemedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Within the EU, a regional exhaustion principle applies. This means that goods placed on the market by the trademark owner, or by someone with the consent of the trademark owner, can be freely distributed by anyone within the Union. This allows for parallel importation. LÄS MER
3. Carrots, Sticks, and Other Tricks: Understanding the effectiveness and robustness of social mechanisms for encouraging cooperation in a complex adaptive system
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Cooperation is critical for success in many economic interactions, but social dilemmas between the best outcomes for society and for individual decision-makers often arise. This thesis adds to existing game-theoretic and behavioural studies by evaluating cooperation in the public goods game (a canonical social dilemma) in a more complex, realistic system. LÄS MER
4. En hållbar konsumtionsprincip? - En undersökning av hur den varumärkesrättsliga konsumtionsprincipen förhåller sig till EU-kommissionens handlingsplan för cirkulär ekonomi och principen om hållbar utveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Due to the climate crisis, the European Commission has presented A new Circular Economy Action Plan – For a cleaner and more competitive Europe. The main purpose of the action plan is to create a framework for sustainable products to change into a climate neutral society and decoupling economic growth from resource use. LÄS MER
5. Förädling av design för ett veganskt varumärke inom dagligvaruhandeln i syfte att fler ska lockas till att köpa dess produkter
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : I dagens matvarubutiker finns ofta tusentals produkter på hyllorna och flera olika varumärken som erbjuder liknande varor. Inom det vegetariska och veganska segmentet tillkommer ständigt nya varumärken och produkter och allt fler väljer att äta vegetariskt och veganskt. LÄS MER