Sökning: "Reputation"

Visar resultat 1 - 5 av 1148 uppsatser innehållade ordet Reputation.

  1. 1. A Must or a Will? A study of the motives behind fashion retailers’ engagement in welfare projects in Bangladesh

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Iris Ekman; Karin Lindqvist; [2022-02-16]
    Nyckelord :Fashion industry; CSR; welfare projects; push factors; pull factors;

    Sammanfattning : Fashion retailers operate in an industry characterized by outsourced production in countries with poor living and working conditions. The low control that consequently follows, is a challenge for fashion retailers to handle. In the past decade, awareness of the prevailing circumstances in the production countries has increased. LÄS MER

  2. 2. JOURNAL REPUTATION AND JOURNAL ARTICLE QUALITY FROM THE PERSPECTIVE OF EDUCATIONAL RESEARCHERS AT A SWEDISH UNIVERSITY

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Astrid Karina Wingard; [2022-01-27]
    Nyckelord :Publication Outlets; Journal Article Quality; Research Quality; Educational Research;

    Sammanfattning : Aim: Starting from some follow-up research questions such as for instance how authors determine the scholarly ‘quality’ of their own and others’ outputs, and whether they include bibliometric indicators in that assessment, this qualitative study is aimed at a modest ambition: to seek the reasons behind educational researchers’ decision to publish their texts in certain journals, and how they, as educational researchers, judge the quality of a journal article. Theory: Since research work and knowledge acquisition are not purely carried out individually, Social Epistemology theory developed by Alvin Goldman is used as a framework of this study to examine educational researchers’ knowledge about the quality of research. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  4. 4. Managing reputational damage with relationship marketing : A qualitative study on how relationship marketing can help organizations with reputational repair

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filip Nilsson; Andrej Matic; [2022]
    Nyckelord :Relationship marketing; Reputation; Management;

    Sammanfattning : Date: 1st of June 2022 Level: Master’s thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University  Authors: Filip Nilsson & Andrej Matic (92/08/25) (95/08/10) Title: Managing reputational damage with relationship marketing - A qualitative study on how relationship marketing can help organizations with reputational repair   Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Reputational damage, reputational management, reputational repair, reputational adversity, relationship marketing.  Research question: How can relationship marketing repair a company's reputation after a reputational damage incident? Purpose: The purpose of this study is to analyze and gain knowledge on the effects that reputational damage has on a company and the different internal organizational changes that occur. LÄS MER

  5. 5. Köp vårt budskap men inte vår produkt : En semiotisk bildanalys av Systembolagets kampanjbilder från 1950 till idag.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellen Schmidt; Evelina Lundström; [2022]
    Nyckelord :Systembolaget; förtroende; alkoholdebatt; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med undersökningen är dels att undersöka om och hur Systembolaget förändrat sina kampanjer över tid och dels hur Systembolaget upprätthållit sitt förtroende genom sina kampanjer. För att ta reda på det kommer vi kolla på några utvalda kampanjer som skapats av Systembolaget från 1950-talet till idag. LÄS MER