Sökning: "Reseaktörer"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Reseaktörer.

  1. 1. "Numera förväntar sig kunderna att hotellen kan erbjuda bra uppkoppling" : En studie om information- och kommunikationstekniken (IKT) och den digitala påverkan på turistindustrin utifrån resenärers och reseaktörers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ebba Axlund; Linnea Franzén; [2019]
    Nyckelord :turistindustrin; IKT; internet; online-bokningar; kommunikation; digital påverkan; reseaktörer; resenärer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Digitalisering av reseindustrin : En utmaning eller möjlighet för svenska reseaktörer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nuria Pallin; [2017]
    Nyckelord :Travel agents; digitalization; social media; marketing; travel industry; Reseaktörer; digitalisering; sociala medier; marknadsföring; reseindustrin;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Studiens avsikt är att undersöka hur reseindustrin har påverkats av digitaliseringen genom att studera svenska reseaktörers marknadsföringsstrategier, anpassning till digitaliseringen samt syn på deras framtida roll. Utifrån studiens syfte kommer följande forskningsfrågor att besvaras: Hur marknadsför svenska reseaktörer sig idag? Vilka fördelar och nackdelar ser svenska reseaktörer med digitaliseringen inom reseindustrin? Hur ser svenska reseaktörer på sin framtida roll? Metod Studien är baserad på en kvalitativ undersökning, det empiriska materialet är insamlad genom semistrukturerade intervjuer som har genomförts med fem verksamma reseaktörer i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Destination vid kris : En studie om hur reseaktörer lyfter fram destinationer vid kris

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Clemes; [2017]
    Nyckelord :Crisis management; tourism; tour operators; marketing; destination; Krishantering; turism; reseaktörer; marknadsföring; destination;

    Sammanfattning : Det som märks är att kriser sker hela tiden, där gäller för reseaktörerna att vara förberedda. Krishantering är någonting som de flesta reseaktörer har men när det kommer till marknadsföringen av en destination vid kris ligger de lågt. Däremot marknadsför de destinationer i olika kanaler vanligtvis. . LÄS MER

  4. 4. Om människan hade haft vingar hade vi varit skapade för att flyga! : En studie om reseaktörer i Sverige uppfyller flygrädda individers behov av hjälp

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Lisa Göransson; Sara Nordlander; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER