Sökning: "Researrangör"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet Researrangör.
1. Digitaliseringens påverkan på researrangörer - En kvalitativ studie om hur researrangörerna bidrar till konsumentens värdeskapande nu och i framtiden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska researrangörer som är verksamma i Alperna bidrar till kundens värdeskapande. Studien syftar fortsättningsvis till att undersöka hur researrangörer arbetar, och bör arbeta i framtiden, för att vara ett attraktivt alternativ på marknaden. LÄS MER
2. Svenska researrangörers marknad och konkurrensstrategier innan pandemin samt deras planer för tiden efter pandemin : - En kvalitativ studie över pandemins påverkan på turistbranschen och researrangörernas strategiska arbete
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Problem: In this study, tour operators' perceptions of market changes linked to the pandemic have been investigated. Based on their perceptions, the most effective competition strategies have been described both before and after the pandemic. LÄS MER
3. Din resa börjar här : En kvalitativ studie om varumärken och dess kommunikation inom resebranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är, med fokus på researrangörer, att finna och analysera vad som karaktäriserar varumärken. Vidare är avsikten att klarlägga researrangörers kommunikation till konsumenter. LÄS MER
4. Researrangör som researrangör? : En studie om hur konsumenters involvering i resande generellt och produktkategorier påverkar deras möjligheter att särskilja varumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Konkurrensen bland svenska företag har ökat markant under de senaste åren, vilket har inneburit att deras utbud blivit allt mer likartade. Digitaliseringen har i synnerhet intensifierat konkurrensen inom resebranschen, vilket har bidragit till att företag istället söker att särskilja sig genom immateriella fördelar och varumärkesdifferentiering. LÄS MER
5. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER