Sökning: "Researrangör"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet Researrangör.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på researrangörer - En kvalitativ studie om hur researrangörerna bidrar till konsumentens värdeskapande nu och i framtiden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alice Lans Larsson; Simon Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; E-turism; värdeskapande; researrangör; tjänstelogik; artificiell intelligens.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska researrangörer som är verksamma i Alperna bidrar till kundens värdeskapande. Studien syftar fortsättningsvis till att undersöka hur researrangörer arbetar, och bör arbeta i framtiden, för att vara ett attraktivt alternativ på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Svenska researrangörers marknad och konkurrensstrategier innan pandemin samt deras planer för tiden efter pandemin : - En kvalitativ studie över pandemins påverkan på turistbranschen och researrangörernas strategiska arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Diana Aitova; Jennifer Tuulasvirta; [2021]
    Nyckelord :Tour operator; competition strategy; competition; grounded theory; digitization; vertical integration; covid-19 pandemic; recession; customer orientation and segmentation; Researrangör; konkurrensstrategi; konkurrens; grundad teori; digitalisering; vertikal integration; covid-19 pandemi; lågkonjunktur; kundorientering och segmentering;

    Sammanfattning : Problem: In this study, tour operators' perceptions of market changes linked to the pandemic have been investigated. Based on their perceptions, the most effective competition strategies have been described both before and after the pandemic. LÄS MER

  3. 3. Din resa börjar här : En kvalitativ studie om varumärken och dess kommunikation inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emily Gustafsson; Evelina Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Brand; market communications; service; travel arrangers; digitalization; Varumärke; marknadskommunikation; service; researrangör; digitalisering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är, med fokus på researrangörer, att finna och analysera vad som karaktäriserar varumärken. Vidare är avsikten att klarlägga researrangörers kommunikation till konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Researrangör som researrangör? : En studie om hur konsumenters involvering i resande generellt och produktkategorier påverkar deras möjligheter att särskilja varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Linda Engert; Ida Dahl; [2018]
    Nyckelord :Brand Equity; Customer-based Brand Equity; Involvement; Branding; Brand Differentiation; Differentiation; Tour Operators and Package tours; Brand Equity; Customer-based Brand Equity; Involvering; Varumärkesdifferentiering; Researrangörer och Paketresor;

    Sammanfattning : Konkurrensen bland svenska företag har ökat markant under de senaste åren, vilket har inneburit att deras utbud blivit allt mer likartade. Digitaliseringen har i synnerhet intensifierat konkurrensen inom resebranschen, vilket har bidragit till att företag istället söker att särskilja sig genom immateriella fördelar och varumärkesdifferentiering. LÄS MER

  5. 5. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Daniella Novakovic; Malin Sjögren; Josefine Carstens; [2018]
    Nyckelord :Tourism; virtual reality; augmented reality; implementation; tourist company; Turism; virtual reality; augmented reality; implementering; förstärkt verklighet; turistföretag;

    Sammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER