Sökning: "Resebranschen organisation"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Resebranschen organisation.
1. Organisationens avtryck på individen : En studie om säsongsanställdas upplevelser av organisationsidentitet och organisationssocialisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att utveckla kunskap om organisationsidentitet och hur formering av organisationsidentitet kan förstås i relation till organisationssocialisation. Mer specifikt undersöktes formering av organisationsidentitet hos tidigare säsongsanställda och hur de upplevde sin organisationsidentitet samt hur organisationssocialisationsprocessen upplevdes påverka formeringen av organisationsidentiteten. LÄS MER
2. Att bemästra en kris : en studie om krishantering inom flyg- och resebranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Krishantering inom flyg- och resebranschen genomsyras av säkerhet vilket har blivit specielltpåtagligt efter 2000-talets krishändelser och katastrofer. Fokus inom krishantering ligger påatt förbebygga och förbereda organisationen inför en potensiell kris. LÄS MER
3. I krisens spår : Hur organisationer kan vända kris till kompetens
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I dagens samhälle är det inte längre frågan om en organisation kommer drabbas av kris, utan frågan är snarare när och hur väl förberedd organisationen är för att kunna hantera den. Tsunamin som inträffade annandag jul 2004 var en kris av tidigare sällan skådat slag, den drabbade det svenska samhället i allmänhet och resebranschen i synnerhet. LÄS MER
4. CRM för Researrangörer - Ett sätt att uppfylla drömmar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Bakgrund/Problem: Resebranschen blir alltmer konkurrensintensiv och kampen om kunderna hårdnar. Konkurrensen har inneburit att priserna också pressats och med små vinstmarginaler är det svårt för många researrangörer att överleva. LÄS MER
5. Att förbereda sig för det oförutsägbara. : Hur en medelstor resebyrå hanterar en internationell kris.
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Internationella händelser såsom 11 september och tsunamikatastrofen har förändrat förutsättningarna för resebranschen på många sätt. Bland annat har ett ökat säkerhetstänkande hos resenärer manat fram ett paradigmskifte gällande synen på krishantering. LÄS MER