Sökning: "Resebyråbranschen"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Resebyråbranschen.

  1. 1. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ebba Hansell; Wurood Harbi; [2020]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; crisis; crisis management; organizational learning; hotel industry; travel agency industry; learning in crisis; tactical marketing; strategic marketing.; Covid-19 pandemin; kris; krishantering; organisatoriskt lärande organisational learning ; hotellbranschen; resebyråbranschen; lärande under en kris learning in crisis ; taktisk marknadsföring; strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER

  2. 2. Vill du bli Chef, Husfru eller Manager? : Könskodade ord och egenskaper i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maria Walldow; Klara Gomér; [2018]
    Nyckelord :Könskodning; platsannonser; glastaket; turistbranschen;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks om könskodning förekommer i platsannonser inom turistbranschen och i så fall på vilket sätt det förekommer. Här undersöks också hur könsfördelningen ser ut bland de sökande för specifika tjänster inom turistbranschen. LÄS MER

  3. 3. Den fysiska resebyråns framtid : en studie om Internets påverkan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alexandra Hult; Marie Johnsson; Therese Hedin; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Resebyråbranschen har kommit att förändras på grund av utvecklingen av Internet. Idag finns resebyråer tillgängliga både som fysisk resebyrå och på Internet. Genom Internets utveckling har möjligheterna för konsumenter ökat vid bokning av resa. LÄS MER

  4. 4. Social Lojalitet i Resebyråbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Stefan Nilsson; Amanda Hankell; Hanna Svensson; [2008]
    Nyckelord :social lojalitet; resebyrå; resebranschen; relationsmarknadsföring; lojalitet; lojalitetsprogram; långsiktiga relationer; Tourism; Turism; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det är oerhört viktigt, i synnerhet på en konkurrensutsatt marknad, att använda sig av lojalitetsfrämjande åtgärder som sticker ut och skiljer sig från mängden. Lojalitetsåtgärderna ska vara av en sådan art att de inte ska kunna kopieras av konkurrenter. LÄS MER