Sökning: "Reseindustrin"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Reseindustrin.

  1. 1. Predicting Purchase of Airline Seating Using Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian El-Hage; [2020]
    Nyckelord :Deep learning; Machine learning; Binary classification; Neural network; Support vector machine; Djupinlärning; Maskininlärning; Binär klassificering; Neurala nätverk; Stödvektormaskin;

    Sammanfattning : With the continuing surge in digitalization within the travel industry and the increased demand of personalized services, understanding customer behaviour is becoming a requirement to survive for travel agencies. The number of cases that addresses this problem are increasing and machine learning is expected to be the enabling technique. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering av reseindustrin : En utmaning eller möjlighet för svenska reseaktörer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nuria Pallin; [2017]
    Nyckelord :Travel agents; digitalization; social media; marketing; travel industry; Reseaktörer; digitalisering; sociala medier; marknadsföring; reseindustrin;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Studiens avsikt är att undersöka hur reseindustrin har påverkats av digitaliseringen genom att studera svenska reseaktörers marknadsföringsstrategier, anpassning till digitaliseringen samt syn på deras framtida roll. Utifrån studiens syfte kommer följande forskningsfrågor att besvaras: Hur marknadsför svenska reseaktörer sig idag? Vilka fördelar och nackdelar ser svenska reseaktörer med digitaliseringen inom reseindustrin? Hur ser svenska reseaktörer på sin framtida roll? Metod Studien är baserad på en kvalitativ undersökning, det empiriska materialet är insamlad genom semistrukturerade intervjuer som har genomförts med fem verksamma reseaktörer i Sverige. LÄS MER

  3. 3. It takes two to tango : En studie av kunders inflytande på varumärken inom reseindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maria Strannelid; Charlotte Stenström; [2017]
    Nyckelord :Customer; Brand; Digitalization; Travel Industry; Brand Identity; Kunden; Varumärket; Digitaliseringen; Reseindustrin; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att klargöra och analysera kundens inflytande på varumärken inom reseindustrin. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på reseindustrin: Vad utmärker kundens roll? Vad innebär digitaliseringen för företagens sätt att arbeta med varumärken? Hur kan kunden påverka ett varumärkes identitet? Metod Uppsatsen är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod, som har en deduktiv ansats med induktiva inslag. LÄS MER

  4. 4. Vad får det lov att vara - det dyraste?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Tschannen; Frida Göransson; [2014]
    Nyckelord :productivity; motivation; economic incitement; service quality och supportive leadership; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det råder en hög konkurrens inom reseindustrin, både mellan resebyråer men också genom den bokning som sker på internet, det blir därmed avgörande att skapa konkurrensfördelar genom kundrelationer. Frontpersonal måste alltid leverera god service samtidigt som det ständigt efterfrågas ett högre tempo och ökad försäljning. LÄS MER

  5. 5. Att hantera säsongsutmaningar i reseindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenna Hemberg; Fanny Erlandsson; [2013]
    Nyckelord :Säsongsanställning; Human Resource Management; Strategisk Human Resource Management; Servicekvalitet; Reseindustri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Service- och reseindustrin har vuxit mycket de senaste decennierna. I samband med det ökar konkurrensen bland företagen på marknaden. Det bidrar till att företag börjat se personalen som en resurs där bra servicekvalitet kan vara ett sätt att särskilja sig från konkurrenter för att skapa ett framgångsrikt företag. LÄS MER