Sökning: "Reseledare"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Reseledare.

  1. 1. ”Vi är lite som enreseledare…”En intervjustudie av åtta fritidspedagogers arbete med barnssociala relationer på fritidshem

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kassandra Einarsson; Mikaela Jensen Lysell; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Med världen som arbetsplats : -en studie om vad som motiverar reseledare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Hanna Johansson; Ida Pettersson; [2014]
    Nyckelord :turism; reseledare; motivation; ledarskap; belöningssystem;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en förståelse för vad som huvudsakligen motiverar reseledare samt visa hur reseföretag arbetar med motivation och hur detta upplevs av ledare samt reseledare på destinationerna. Detta har studerats genom en kvalitativ studie med en analys av relevanta teorier och empiri som tagits fram genom flertalet intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Det kan kallas för hjärntvätt : – En flerfallstudie om kulturstyrningens effekter under rekryteringsprocesser av reseledare

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Kalle Käck; Anders Olsson; [2013]
    Nyckelord :rekrytering; kulturstyrning; motivation; identitet; resebolag;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att skapa förståelse för hur kulturstyrningen som resebolagen använder sig av under rekryteringsprocessen kan påverka reseledarens motivation till yrket, samt identifiering till organisationen. Metodik: I denna uppsats har en flerfallstudie använts som forskningsstrategi med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  4. 4. You are all winners - En studie om samskapande av värde i maratonresor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Holm; Caroline Rizell; [2013]
    Nyckelord :Sport tourism; maraton; researrangör; konsumtion; co-creation; värdeskapande; interaktioner; relationer; social identitet; behov; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: “ You are all winners” - En studie om samskapande av värde i maratonresor Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT 2013 Författare: Caroline Rizell & Elin Holm Handledare: Jan-Henrik Nilsson Nyckelord: Sport tourism, maraton, researrangör, konsumtion, co-creation, värdeskapande, interaktioner, relationer, social identitet, behov Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika aktörer är delaktiga i processen för att skapa värde i maratonresor, samt vad som påverkar konsumentens deltagande. Vi utgår ifrån två aktörers perspektiv; researrangörens och konsumentens, utifrån vilka vi skapat följande frågeställningar: Frågeställningar: Researrangörernas del i samskapande av värde i maratonresor; Hur är deras erbjudanden utformade? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Konsumentens del i samskapande av värde i maratonresor; På vilket sätt deltar konsumenten i den värdeskapande processen? Vilka är de bakomliggande drivkrafterna till konsumtion av löparresor? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Metod: En kvalitativ studie med ett tolkningsinriktat perspektiv, där det empiriska materialet utgörs av intervjuer med semistrukturerade och ostrukturerade drag. LÄS MER

  5. 5. All inclusive hotell     ”All inclusive är bättre fast ändå sämre”

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Miriam Löfgren; [2012]
    Nyckelord :hotell; miljöpåverkan; turism; lokal turistnäring;

    Sammanfattning : Inledning: All inclusive är ett koncept som på senaste år blivit mycket populärt och många resebolag erbjuder idag resor med All inclusive. Men det finns också en del negativa aspekter till dessa resor och de handlar bland annat om påverkan på miljön, den lokala turistnäringen och hur villkoren är för de anställda på hotellen med All inclusive. LÄS MER