Sökning: "Reseoperatörer"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Reseoperatörer.

  1. 1. Gäddfisketuristerna : En kartering och marknadssegmentering av de Europeiska marknaderna för gäddfiskande turister i Sverige

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Christian Karlsson; Tobias Aili; [2014]
    Nyckelord :Recreational fishing; Angling tourism; Pike angling; Pike angling facilities; Market segmentation; Cultural differences; Economic circumstances; Tour operator; Sportfiske; Sportfisketurism; Gäddfisketurism; Fiskeanläggning; Marknadssegmentering; Kulturella skillnader; Ekonomiska förutsättningar; Reseoperatörer;

    Sammanfattning : This investigation indicates that there are regions within Europe that seems to have similar preferences and priorities regarding pike angling travels to Sweden. Swedish pike angling facilities process in first hand markets with favourable economic circumstances and a cultural interest for pike angling. LÄS MER

  2. 2. Mot nya smultronställen!?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristina Lindgren Dunér; Dennis Jonsson; Josefine Borgman Wistrand; [2011]
    Nyckelord :destination; destinationsutveckling; nischturism; reseoperatör; turismsystem destination; turismsystem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Mot nya smultronställen - en studie om processen när reseoperatören väljer destinationer Nivå: Kandidatuppsats Institution: Service management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Författare: Josefine Borgman Wistrand, Kristina Lindgren Dunér och Dennis Jonsson Handledare: Jan-Henrik Nilsson och Lena Eskilsson Problemdiskussion: Reseoperatören uppdaterar och förändrar ständigt sitt destinationsutbud. Vissa destinationer blir emellertid kortvariga i detta utbud. LÄS MER

  3. 3. Tysk smak för svensk mat : en beskrivning av tyska turisters efterfrågan på svensk mat och matupplevelser 

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Hanna Hägg; [2009]
    Nyckelord :tourism; food tourism; swedish food; german tourists; tourism export; experiences; food experiences; tourismus; kulinarische tourismus; schwedisches essen; deutsche touristen; tourismusexport; erlebnisse; esserlebnisse; turism; matturism; svensk mat; tyska turister; turismexport; upplevelser; matupplevelser;

    Sammanfattning : Det internationella resandet till Sverige har sedan 1991 ökat med nästan 100 procent. Nästan 35 procent av all turism är utländsk konsumtion, där Tyskland näst Norge är Sveriges viktigaste utlandsmarknad. Var fjärde utländsk turist är tysk och exportdelen inom turismen i Sverige anses vara mer utvecklingsbar än den inhemska delen. LÄS MER