Sökning: "Resmål"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade ordet Resmål.
1. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER
2. Hur bildestetik påverkar svenska turisters beslutsfattande - En experimentell replikationsstudie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Leder estetiskt tilltalande bilder till ökad bokningsintention Syfte: Denna studie är en replikation av studie 1 i artikeln författad av Marder, Erz, Angell och Plangger (2021) “The Role of Photograph Aesthetics on Online Review Sites: Effects of Management- versus Traveler-Generated Photos on Tourists’ Decision Making”. Syftet med denna studie är att replikera Marder et al. LÄS MER
3. “Borta farligt men hemma bäst?” : En studie om svenska kvinnors upplevelser om hot och rädslor i sitt resande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Vi alla känner igen ordspråket “Borta bra men hemma bäst” men hur sant är det egentligen? Turism har alltid funnits i någon form och kommer alltid att finnas i någon form. Som en konsekvens av globaliseringen under de senaste decennierna har länder runt om i världen kommit närmare än någonsin. LÄS MER
4. "Även solen har sina fläckar" : Ensamhet hos svenska spanienpensionärer på solkusten – en kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : The phenomenon of Swedish retirement choosing to emigrate abroad is increasing. Spain is a popular destination, partly for the climate, but also for the Cheaper living standards. Moving abroad in old age does not just have to mean happiness. LÄS MER
5. Sverige genom främmande ögon: En kvalitativ studie om hur tvärkulturell kommunikation kan stärka ett internt platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Det har skett stora förändringar i resebeteendet, inte minst under covidpandemin. Det ökade intresset för att resa inom landet förväntas bestå och ett lands varumärke samt identitet spelar en betydande roll för turistnäringen. LÄS MER