Sökning: "Respondentundersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet Respondentundersökning.

  1. 1. Spel som läromedel : En historiedidaktisk undersökning om historiebaserade datorspel på högstadiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Filip Andersson Leman; [2023]
    Nyckelord :History didactics; History-based games; Europa Universalis IV; Use of history; Respondent survey; Historiedidaktik; Historiebaserade spel; Europa Universalis IV; Historiebruk; Respondentundersökning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the popular computer game Europa Universalis IV and how the use of history looks inside the game and its potential use during lessons.There is also a second purpose to this study and it is to shine some light on how students between the ages of thirteen and fifteen think about history-based videogames and their use in a classroom situation. LÄS MER

  2. 2. Digitalt distansarbete ur ett chefsperspektiv - leda och inkludera på distans

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Emel Gerzic; [2022-03-08]
    Nyckelord :distansarbete; chefskap; kommunikation; förtroende; delaktighet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie har varit att undersöka och synliggöra omställning, problematik och övergång till det digitala distansarbetet ur ett chefsperspektiv. I studien har problem och möjligheter som kan uppkomma till det förändrade arbetssättet eftersökts. LÄS MER

  3. 3. En magisk framtid, eller inte? : En kvalitativ intervjustudie om pedagogernas kompetenser och barns inflytande i digitaliseringen på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rojda Aykut; Leyla Demir; [2020]
    Nyckelord :Förskollärare; Digitalisering; Digitala verktyg; Kvalitativ intervjustudie; Sociokulturell teori;

    Sammanfattning : I takt med att samhället utvecklas så utvecklas även förskolläraryrket, i och med det ska barnen enligt läroplanen få en adekvat digital kompetens. Denna studie syftar till att studera vilka kunskaper och kompetenser pedagogerna i förskolan har inom digitala verktyg och synliggöra uppfattningar och inställningar pedagogerna har inom detta ämne. LÄS MER

  4. 4. Fotbollstränares anpassning av träning för NIUelever : En enkätundersökning om hur fotbollstränare i Dalarna anpassar träning för spelare som också går en NIUutbildning på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Andreas Bauducco; [2019]
    Nyckelord :specialidrott; NIU; fotboll; didaktik; pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur och varför föreningstränare i fotboll verksamma i Dalarna anpassar träningsbelastningen för spelarna som går på NIU (nationell idrottsutbildning) fotboll i skolan samt om de skulle önska en större dialog med skolan gällande detta.  Studiens teoretiska utgångspunkt är Kansanens didaktiska triangel som förklarar lärarens förhållande till relationen mellan undervisningens innehåll och eleven. LÄS MER

  5. 5. Lärplattans plats i förskolan : - ett pedagogiskt verktyg eller bara en "barnvakt"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Åsa Larsson; Paulina Valfridsson; [2016]
    Nyckelord :tablets; pedagogiskt verktyg; IT; digital kompetens; lärplatta;

    Sammanfattning : De digitala verktygen får allt mer plats i förskolans värld och det talas om att barn föds in i en digitaliserad värld. Syftet med denna undersökning var att få en inblick i hur man skulle kunna arbeta med lärplattan som ett pedagogiskt verktyg utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER