Sökning: "Responsibility distribution"

Visar resultat 1 - 5 av 315 uppsatser innehållade orden Responsibility distribution.

  1. 1. Vuxnas synpunkter om främjandet av förskolebarns kostvanor : En kvantitativ studie om förskolans personal och vårdnadshavares synpunkter om samverkan och ansvar gällande barns kostvanor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Ida Brokvist; Klara Danielsson; [2024]
    Nyckelord :Children s dietary habits; Communication; Cooperation; Distribution of roles; Preschool;

    Sammanfattning : In this study, we wanted to investigate, analyze and compare staff working in groups of children and the views of guardians regarding children's dietary habits in preschool. This to be able to draw conclusions about whether the collaboration works, whether it´s sufficient to promote children's dietary habits and who they believe the responsibility rests most heavily on. LÄS MER

  2. 2. #ReFashionNow: Investigating the Nexus Between Corporate Social Responsibility Discourse and the EU Strategy for Sustainable and Circular Textiles

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Frida Månsson; [2024]
    Nyckelord :Textile industry; Corporate social responsibility; European Union; Critical frame analysis; Discourse; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis investigates the intertwining of corporate social responsibility (CSR) discourse and the European Union's strategy for sustainable and circular textiles through a single case study and critical frame analysis (CFA). By doing this, concurring discourse between corporations and the institutions aimed at governing them can be problematised. LÄS MER

  3. 3. SVT, vikarier och granskningsidealet : Upplever redaktörer att det journalistiska uppdraget äventyras genom kortsiktiga anställningsformer?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Wiktor Lidvall; Ludwig Fleetwood; [2024]
    Nyckelord :SVT; public service; professionalization; journalism; job security; investigative journalism;

    Sammanfattning : The journalistic mission, crucial to a functioning democracy, requires journalists to act as “watchdogs”. By holding people in power accountable, journalists play their part in ensuring that our society is deserving of these lofty democratic standards. LÄS MER

  4. 4. CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & UTDELNINGAR: DET LÖNSAMMA SÄTTET ATT VARA HÅLLBAR?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agnes Fellenius; Ebba Magnusson; Johanna Sörensson; [2023-02-27]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Dividends; Capital Distribution; Markets; Sustainability norm; ESG; Lifecycle.;

    Sammanfattning : This paper aims to increase the knowledge regarding Corporate Social Responsibility and its effect on companies, through studying the relationship between CSR and dividend payouts in different markets. Previous research that has studied CSR has focused on its effect on companies' financial performance. LÄS MER

  5. 5. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER