Sökning: "Responsible gambling"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden Responsible gambling.
11. ”Vi vill att du ska ha kul” : En kvalitativ textanalys av tre större spelbolags reklamfilmer i förhållande till deras egen kommunikation gällande ansvarsfullt spelande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
12. Spelmekaniker - en granskning av deras lagförenlighet och med användarupplevelsen i fokus : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Gamification kan enklast beskrivas som tillämpningen av speldesignselement i en kontext orelaterad till spel. Gamification-mekaniker används inom nätkasinobranschen som ett medel för att engagera slutanvändarna och skapa interaktion mellan användaren och systemet. LÄS MER
13. Nätcasino: en kritisk diskursanalys av marknadsföring av nätcasinon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionenSammanfattning : In Sweden marketing of tobacco and alcohol is regulated by law not for inviting, outreaching nor intrusive to the consumer. These types of products are addictive and so is gambling. LÄS MER
14. Hållbarhetsredovisning i börsnoterade casino- och nätspelföretag : en komparativ studie om företags ansvarsföretagande för att stävja spelberoende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Den ökade tillgängligheten av casino- och sportspel på nätet står i en komplicerad relation till spelproblem eftersom det numera är tillgängligt på flera olika plattformar. Företag i EU-länder med över 500 medarbetare i genomsnitt måste från räkenskapsåret 2017 upprätta hållbarhetsredovisning, i dessa förväntas företag med casino- och nätspelsverksamhet redovisa hur de arbetar mot att stävja spelproblem. LÄS MER
15. Samhällsansvar – utveckling mot en sundare spelmarknad
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Samhällsansvar eller corporate social responsibility är ett diffust begrepp. Begreppet har funnits i periferin sedan en lång tid tillbaka men har på bara de senaste decennierna fått ett rejält uppsving. Inte minst på grund av internets frammarsch, vilket har gjort det lättare för bolagen att uppvisa sitt ansvarstagande inför samhället. LÄS MER