Sökning: "Restaurang Liu"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Restaurang Liu.
6. Utformning och implementering av en webbapplikation med god navigerbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : According to a study made at Linköping University, there are few options besides self-catered food and buying food at a restaurant. According to the same survey, a majority of the students seek further options in the market. A proposed solution, tested here, is to develop a platform for selling and buying homemade food through a web application. LÄS MER
7. Innovation i restaurangbranschen : En studie i hur kunder och anställda påverkas av att en applikation ingår i tjänsteprocessen på en restaurang
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ämnad att granska hur kunder och anställda påverkas på olika sätt av att en applikation ingår i tjänsteprocessen på en restaurang. Genom intervjuer, observationer och en enkätundersökning med kunder på Pinchos har vi studerat hur olika faktorer påverkar kundnöjdheten på restaurangen. LÄS MER
8. Tell me what you eat, and I will tell you where you think you are
Magister-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : In the growing multiculturalism of Swedish society, we see a significant amount of citizens of various heritages experience difficulty when venturing into the Swedish labor market. These difficulties have been explained earlier by either cultural or structural factors. LÄS MER
9. "De famlar i mörkret"... : en studie om bedömning inom den praktiska kunskapstraditionen.
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : I den kvalitativa studien undersöks vad som ligger till grund för bedömning i fyra ämnen inom gymnasieskolan. De ämnen som undersöks är teater, idrott- och hälsa, hotel- och restaurang samt träteknik. Intervjuer med lärare visar att det läggs stor vikt vid bedömning av processen i den dagliga undervisningen, dvs. LÄS MER
10. Varumärket som positioneringsinstrument : en studie inom business-to-business
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Vår utgångspunkt i uppsatsen är att produktskillnaderna blir allt mindre och det emotionella värdets betydelse blir allt större. I och med detta får varumärket en allt större betydelse även inom business-to-business. Syfte: Vi avser att undersöka ICA Menyföretagens identitet samt vad dess varumärke står för. LÄS MER