Sökning: "Restaurang organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Restaurang organisation.

  1. 1. Tallen

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Max Löfvall; [2021]
    Nyckelord :träkonstruktion; hållbart odlande; kooperativ odling; publik byggnad;

    Sammanfattning : I Järna, en liten stad med stort intresse för hållbart leverne och lokal odlande, ligger en kooperativ odling som heter Under Tallarna. Under Tallarna är en plats där du inte bara kan köpa lokala råvaror, utan du kan också utbilda dig själv, komma i gång med ditt eget jordbruksprojekt och njuta av olika kulturevenemang, ofta med fokus på mat och hållbart jordbruk. LÄS MER

  2. 2. STRUKTUREN I ETT RESTAURANGSKÖK : En kvalitativ forskning om Mintzbergs teorier i förhållande till praktiken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolan

    Författare :Erik Rönnquist; Christoffer Johansson; Sue Zin; [2018]
    Nyckelord :Mintzberg; Struktur; Organisation; Restaurang; Kök;

    Sammanfattning : En hel del fakta saknas om hur effektiva organisationsstrukturer är uppbyggda inom kök hos restauranger då det mestadels har forskats om andra typer av företag och organisationer. Henry Mintzbergs vetenskapliga bok Structure in Fives: Designing Effective Organizations ligger till grund för detta arbete. LÄS MER

  3. 3. Maximera hållbarhet – Att implementera hållbarhetsstrategier i företag – En fallstudie om Max Hamburgare och deras väg mot hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Forssell; Robin Griffiths; [2017-08-30]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; strategi; restaurang; Max hamburgare; hållbarhetsimplementering; ledarskap; vegetariskt;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att se hur Max Hamburgerrestauranger AB har anpassat sig till nya interna och externa krav på hållbarhet. Vi vill belysa de faktorer som har varit väsentliga för utformning och implementering av Max hållbarhetsstrategi och lyfta fram de interna effekter det har fått på företaget. LÄS MER

  4. 4. Michelin-Restaurangens Dragningskraft : Om att skapa värde i en professionell organisation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Armin Widén; Adam Tunberg; [2017]
    Nyckelord :Servicescape; Restaurang; Upplevelse; Michelin Restaurang; Köpbeslut; Måltid;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Att arbeta med hög servicekvalitet inom säsongsproblematik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för kvalitetsutveckling

    Författare :Kim Princis; [2017]
    Nyckelord :communication; Herzberg’s theory; hospitality; seasonality; service quality; bar och restaurang; herzberg’s theory; kommunikation; servicekvalitet; säsongsarbete;

    Sammanfattning : The research has studied a middle-sized organisation running hospitality services in a Nordic winterseason town. The purpose has been to study how high quality of service can be attained within seasonality problematics. LÄS MER