Sökning: "Retail buying organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Retail buying organisation.

  1. 1. E-commerce Diffusion in the Nordic Region

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Victor Karlsson; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; retail sector; online retail; offline retail; E-handel; varuhandel; elektronisk varuhandel;

    Sammanfattning : This paper studies the relationship between e-commerce diffusion and number of local establishments in the Nordic regions. The analysis is built upon a model which specifies an industry model with consumers search costs buying from heterogenous producers by Goldmanis et al (2010). LÄS MER

  2. 2. Utmaningar med B2B-försäljning inom traditionell detaljhandel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Blomqvist; [2017]
    Nyckelord :B2C; B2B; Organizational buying behavior; Order qualifiers; Order winners; B2C; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Orderkvalificerare; Ordervinnare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka utmaningar som är särskilt utmärkande när traditionell detaljhandel vill utveckla sin försäljning mot B2B-kunder samt hur dessa utmaningar kan hanteras. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ fallstudie på ett företag verksamt inom detaljhandeln för elektronikprodukter i Sverige. LÄS MER

  3. 3. How can customer behavior be changed in order to increase sales of organic products

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Rebecca Hammel; Matilda Klasson; [2015]
    Nyckelord :DiVA; master thesis; Organic; Sustainability; Brand Knowledge; Behavior Theory; DiVA; examensarbete; uppsatts; Ekologisk; Hållbarhet; Märkeskunskap; Beteendeteori;

    Sammanfattning : During the last few years, awareness of environmental- and health related problems have grown dramatically. An area that has a contributed to these concerns are the food industry. It has affected the demand of greener products such as organic food, which aims to be healthier and better for the environment. LÄS MER

  4. 4. Consumer Attitudes towards Push Notifications : As a Marketing Tool to Trigger Impulse Buying Behaviour in Smartphone Users

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daníel Ýmir Rigollet; Hannah Kumlin; [2015]
    Nyckelord :marketing; entrepreneurship; mobile commerce; push notifications; impulse buying; retail; consumer behaviour;

    Sammanfattning : This thesis takes the reader on an exploratory journey into the development of impulse purchasing behaviour stemming from the increased usage of web-connected smartphones. At an unprecedented rate, consumers are able to access businesses online, twenty-four hours a day, seven days a week, at their own convenience, without restrictions other than a connection to the World Wide Web. LÄS MER

  5. 5. Investigation of buying in retail companies Understanding the effects of a central warehouse

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Richard Lämsä; Sebastian Mattsson; [2014]
    Nyckelord :Inköpsorganisation; inköp; inköpsprocess; inköpsstruktur; inköpsfärdigheter; detaljhandeln; Retail buying organisation; retail buying; retail buying process; buying structure; buying skills; retail.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företag Green som är en svensk detaljhandelskedja har beslutat sig för att etablera ett centrallager. Enligt Abrahamsson et al. (2011) blir centrallager och distributionscenter allt vanligare bland företag inom detaljhandeln. LÄS MER