Sökning: "Retailföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Retailföretag.

  1. 1. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Cedergren; Christin Rampeltin Molin; [2021]
    Nyckelord :Customer Empowerment; Customer Power; Customer Focus; Customer Orientation; Retail; Retail Industry; Customer Empowerment; Kundmakt; Kundfokus; Kundorientering; Retail; Retailbransch;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.    Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi    Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin    Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder   Datum: 2021– januari      Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER

  2. 2. Företags anpassning till M- Payment – bakomliggande faktorer?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Bengtsson; Henrik Bodén; [2019]
    Nyckelord :M-payment; Technology Acceptance model; Diffusion of Innovations model; Anpassning; Retailföretag;

    Sammanfattning : I studien undersöks vilka faktorer som påverkar företags anpassning till m-payment. Mobiltelefonen är tätt sammanlänkad med människan i dagens samhälle. I Sydostasien sker en stor del av betalningar redan med mobiltelefonen. LÄS MER

  3. 3. The management of supplier relationships for medium sized retail companies: a three-dimensionalsegmentation model

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :JESSICA BJÖRK; HANNA HEDIN; [2015]
    Nyckelord :Strategic sourcing; supplier segmentation; supplier relationship management; Strategic sourcing; supplier segmentation; supplier relationship management;

    Sammanfattning : Companies have limited human, financial and technical resources, which makes it crucial toallocate them in an efficient way in order to stay competitive in today's market. One way of doing this is to classify a company's suppliers into different categories, and differentiate the management of each supplier category. LÄS MER

  4. 4. Framtidens Affärsmodeller inom Retail - helt oförutsägbara eller bara lite annourlunda?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Lindau; Therése Karlsson; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Strukturförändringar; Framtiden; Trender; Affärsmodeller; Retail; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att bidra med kunskap kring hur affärsmodeller för sällanköpsvaror inom retailbranschen kan komma att se ut i framtiden. Metod: Författarna har tillämpat en abduktiv metodansats med ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER

  5. 5. Organisationskulturens symbolik - En fallstudie av artefakternas betydelse för WeSC:s organisationskultur.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Isbäck; Katarina Johansson; [2010]
    Nyckelord :organisationskultur; artefakter; berättelser; myter; språk; metaforer; symboler; ceremonier; ritualer; beteenden; värderingar; interiör; exteriör; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Organisationskultur är ett brett område som kan undersökas på en mängd olika sätt. Traditionellt har dock ämnet belysts främst ur ett beteendeperspektiv, men vårt intresse ligger i att belysa de kulturella föremålen som benämns artefakter och deras roll för organisationskulturen hos ett specifikt retailföretag. LÄS MER