Sökning: "Retention and Customer loyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Retention and Customer loyalty.

  1. 1. Brand Loyalty in the Context of Digital Food Retail : Understanding customer behaviour of meal kit delivery services towards brand loyalty: a focus on HelloFresh

    Magister-uppsats,

    Författare :Yiming Yuan; Ziying Lai; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Background: Despite an increase in popularity, the meal kit delivery service is facing the challenge of high cancellations and difficulty with customer retention. As it is a comparatively novel concept in the context of digital food retail, more scholarly research should be conducted. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  3. 3. What Dictates Consumer's Loyalty?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustav Moberg; [2023]
    Nyckelord :Loyalty; Loyalty Programs; Marketing; Satisfaction; Perceived Advantages;

    Sammanfattning : Since American Airlines launched its first frequent flyer program in the 1980s the usage of customer loyalty programs has spread greatly. Now they are found in many industries in different shapes and forms. LÄS MER

  4. 4. The effects of servicescape on customer satisfaction and possible implications on customer retention within movie theater industry

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Fareed Ahmedi; Mustafa Al Salhi; Felix Huynh; [2023]
    Nyckelord :SF Bio; Movie theaters; Cinema; Leisure Service; Servicescape; Strategic Roles of Servicescape; Three Dimensions of Servicescape; Five Servicescape Factors;

    Sammanfattning : Research questions: How does the servicescape in movie theaters, with a particular focus on SF Bio Västerås, influence customer satisfaction and retention, and what are the perceived quality and challenges associated with its implementation? Purpose: The purpose of this study is to explore how movie theaters, such as SF Bio Västerås, use servicescape to influence customer service experience. The study aims to investigate the customers' perceived quality of movie theater servicescape and its impact on customer satisfaction and retention. LÄS MER

  5. 5. The name of the game - A qualitative study on what influences how Swedish iGaming operators manage the balance between customer retention and responsible gambling

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Per Fröderberg; Philip Rask; [2023]
    Nyckelord :CSR; Customer retention; Stigmatized industries; iGaming; Responsible gambling;

    Sammanfattning : In industries where homogeneity of products and services prevails, the objective of retaining customers becomes tangible. Due to the potential adverse effects of business operations on both society and individuals, the significance of Corporate Social Responsibility (CSR) has become evident. LÄS MER