Sökning: "Retention och Kundlojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Retention och Kundlojalitet.

  1. 1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Thomas Ghebresilassie; Jonathan Matar; Samuel Merhay; [2023]
    Nyckelord :: Customer retention; Digitization; Inflation; Customer loyalty; CRM-system; SCRM-system; Loyalty programs; WOM and eWOM; : Kundretention; Digitalisering; Inflation; Kundlojalitet; CRM-system; SCRM-system; Lojalitetsprogram; WOM och eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER

  3. 3. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Rudälv; [2023]
    Nyckelord :Customer behavior; E-commerce; Churn prediction; Statistical model; Machine learning; Random forest; Logistic regression; Feature importance; Kundbeteende; E-handel; Kundbortfall; Statistisk modell; Maskininlärning; Random forest; Logistisk regression; Variabelsignifikans;

    Sammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER

  4. 4. Effektmätning av trefaspumpar

    M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för elektroteknik

    Författare :Hector Wallén; Rickard Enqvist; [2021]
    Nyckelord :Mätsystem; Inbyggda system; Effektmätning; Current Transformer; Sensorteknik;

    Sammanfattning : Historiskt sett så har motorer och pumplösningar sålts utan sensorer. Detta innebär att kunden behöver designa specialbyggda övervakningslösningar, skräddarsydda till de specifika behoven som deras installation har. LÄS MER

  5. 5. Green gamification : Designing for increased sustainable behavior and business growth

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ebba Wadstein; Caroline Malmqvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research aims to investigate if gamification is a suitable method for creating stronger incentives for people to recycle. The research was conducted in partnership with PantaPå, the world’s first deposit app for recycling packaging. LÄS MER