Sökning: "Return behaviour"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden Return behaviour.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. The Arctic in Transition : Great Power Competition at the End of the Post-Cold War Order

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Malin Ridström; [2024]
    Nyckelord :the Arctic; Russia; China; the United States; great power behaviour; offensive realism; defensive realism; power transition theory; grand strategy; qualitative content analysis; Arctic exceptionalism;

    Sammanfattning : This study uses defensive realism, offensive realism and power transition theory (PTT) in order to examine the great powers’ grand strategies in the Arctic region, aiming to recontextualise the security theatre in the Arctic as a reflection of the return of great power politics and the end of Arctic exceptionalism, and to examine the explanatory power of the different strands of realism on the great power behaviour identified in their Arctic strategies. The study is conducted using qualitative content analysis and utilises Jacob Westberg’s theorisation of grand strategies through the categories of context, ends, means and ways as analytical framework, to which the theoretical framework is applied. LÄS MER

  3. 3. Effect of temperature on early stage adhesion during TiAlN sliding against Inconel 718 and Stainless steel 316L : High temperature tribology

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Ahsan Ali; [2023]
    Nyckelord :High temperature tribology; Early-stage adhesion; Adhesive wear; Friction; Wear resistant coatings; Physical vapour deposition PVD coatings; TiAlN; Tungsten carbide WC Co ; Difficult to machine super alloys; Inconel 718; Stainless steel 316L; High-performance materials; Abrasion; Oxidation; Chipping; Ploughing; Characterization;

    Sammanfattning : High-performance materials such as stainless steels and nickel based super alloys are widely used in demanding applications where high mechanical and thermal properties are required. The applications of super alloys are mainly found in jet engines, power plants and gas turbines demanding high fatigue strength, corrosion and oxidation resistance as well as wear resistant properties. LÄS MER

  4. 4. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  5. 5. Pick and click: The use of buy-now-pay-later in the scope of bracketing purchase behaviour

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Axel Hjerpe; Daniel Palmgren; [2023]
    Nyckelord :Buy-now-pay-later; Bracketing purchase behaviour; Consumer behaviour;

    Sammanfattning : Enabled by technological advancements, e-commerce has taken over the retail space expeditiously the past decade. Without the typical brick-and-mortar store, retail brands face novel shopping behaviours that are tricky to comprehend. LÄS MER