Sökning: "Return on Marketing Investments"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Return on Marketing Investments.

  1. 1. Covid-19-pandemins påverkan på kollektivtrafiken i Hallands län : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :Marcus Ramberg; [2022]
    Nyckelord :Public transport; Covid-19; Pandemic; Halland; Hallandstrafiken; Kollektivtrafik; Covid-19; Pandemi; Halland; Hallandstrafiken;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemin har påverkat alla och inte minst kollektivtrafiken i landet kraftigt. Detta har gjort att många regioner och kommuner har tvingats att tänka om vad gäller investeringar och trafikutbud till kollektivtrafiken. LÄS MER

  2. 2. Assessment of the Agroecological Potential of Biostimulatory Effects : originating from Effective Microorganisms (EM) in terms of Environmental and Socioeconomic Aspects

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Tania Schwarzer; [2022]
    Nyckelord :effective microorganisms; agroecology; biostimulants; beneficial microorganisms; lactic acid bacteria; bokashi; semi-structured interviews; interpretative phenomenological approach;

    Sammanfattning : Environmental pollution, resource depletion and climate change are related to imbalances in the farming system. Effective microorganisms are seen as a possible solution to these problems. LÄS MER

  3. 3. ”I slutändan handlar det om avkastning” - En intervjustudie om hur EU-taxonomin påverkar fondförvaltares investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sofie Karlsson; Julia Utbult; [2021-06-23]
    Nyckelord :EU taxonomy; fund managers; sustainability; management; investment profile; investment decisions;

    Sammanfattning : The EU taxonomy is gradually being implemented by companies and fund managers. The taxonomy aims to provide a clear description of the concept of "sustainability" and thus counteract false sustainability marketing, otherwise known as greenwashing. LÄS MER

  4. 4. Hållbara fonder och fondbolagens legitimitet : En studie om sambandet mellan ekonomistudenters preferenser och hållbart fondsparande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Annie Gylling; Emil Larsson; [2021]
    Nyckelord :ESG; Fund savers; Sustainable investments; Legitimacy; Legitimacy gap; SRI.; ESG; Fondsparare; Hållbara investeringar; Legitimitet; Legitimitetsgap; SRI.;

    Sammanfattning : Områdesbeskrivning: Hållbara fonder har med tiden blivit ett alltmer populärt investeringsalternativ för fondsparare. Tillsammans med en högre hållbarhetsmedvetenhet bland konsumenter, har företag behövt anpassa sina strategier för att nå upp till samhällets förväntningar kring hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Enabling the Computation of Marketing ROI Through Technical and Organizational Changes : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sandra Järkeborn; Vera Werner; [2020]
    Nyckelord :B2B Marketing; Industrial Marketing; Return on Marketing Investments; Marketing ROI; Marketing Efficiency; Sales-Marketing Interface; SMI; B2B Marknadsföring; Industriell Marknadsföring; Investeringsavkastning för Marknadsflring; Marknadsföringseffektivitet; Sälj-Marknadsföringsgränssnitt;

    Sammanfattning : With the value of initiating contact or a relationship being intangible, marketing departments are currently struggling to prove their contribution to the business. Evaluating the efficiency of B2B marketing investments has been proven hard, and the prerequisites for doing so are many. LÄS MER