Sökning: "Return on Marketing Investments"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Return on Marketing Investments.
1. Covid-19-pandemins påverkan på kollektivtrafiken i Hallands län : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Covid-19-pandemin har påverkat alla och inte minst kollektivtrafiken i landet kraftigt. Detta har gjort att många regioner och kommuner har tvingats att tänka om vad gäller investeringar och trafikutbud till kollektivtrafiken. LÄS MER
2. Assessment of the Agroecological Potential of Biostimulatory Effects : originating from Effective Microorganisms (EM) in terms of Environmental and Socioeconomic Aspects
Master-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Environmental pollution, resource depletion and climate change are related to imbalances in the farming system. Effective microorganisms are seen as a possible solution to these problems. LÄS MER
3. ”I slutändan handlar det om avkastning” - En intervjustudie om hur EU-taxonomin påverkar fondförvaltares investeringsbeslut
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The EU taxonomy is gradually being implemented by companies and fund managers. The taxonomy aims to provide a clear description of the concept of "sustainability" and thus counteract false sustainability marketing, otherwise known as greenwashing. LÄS MER
4. Hållbara fonder och fondbolagens legitimitet : En studie om sambandet mellan ekonomistudenters preferenser och hållbart fondsparande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Områdesbeskrivning: Hållbara fonder har med tiden blivit ett alltmer populärt investeringsalternativ för fondsparare. Tillsammans med en högre hållbarhetsmedvetenhet bland konsumenter, har företag behövt anpassa sina strategier för att nå upp till samhällets förväntningar kring hållbarhet. LÄS MER
5. Enabling the Computation of Marketing ROI Through Technical and Organizational Changes : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the value of initiating contact or a relationship being intangible, marketing departments are currently struggling to prove their contribution to the business. Evaluating the efficiency of B2B marketing investments has been proven hard, and the prerequisites for doing so are many. LÄS MER