Sökning: "Revisionsbyrå marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Revisionsbyrå marketing.

  1. 1. Revisionsmedarbetarens moraliska orientering : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar revisionsmedarbetarens moral

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Kristina Lindstedt; Jennifer Strandberg; [2017]
    Nyckelord :Moralorientering; EPQ; revisionsmedarbetare; revisor; idealism; relativism;

    Sammanfattning : Revisionsmedarbetares moralorientering är ett aktuellt ämne för den moderna revisionsprofessionen. Detta uttalande baserar sig på att revisionsarbetets natur samt att den ökade intensiteten på revisionsmarknaden ibland tvingar revisionsmedarbetaren att avgöra mellan vad som är rätt för professionen och vad som är rätt för byrån och klienten. LÄS MER

  2. 2. Revisionspliktens avskaffande : En jämförelse mellan en liten och en stor revisionsbyrå

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nicklas Erngren; Annica Larsson; Mariah Wahlgren; [2013]
    Nyckelord :mandatory auditing; auditing; auditing firm; auditor; small business; future opportunities; revisionsplikt; revision; revisionsbyrå; revisor; små företag; framtidsmöjligheter;

    Sammanfattning : Revisionspliktens avskaffande -En jämförelse mellan en liten och en stor revisionsbyrå Datum: 15 januari 2013 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi/redovisning, 15 ECTS Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST Författare: Nicklas Erngren Annica Larsson Mariah Wahlgren Titel: Revisionspliktens avskaffande -En jämförelse mellan en liten och en stor revisionsbyrå Handledare: Angelina Sundström Nyckelord: revisionsplikt, revision, revisionsbyrå, revisor, små företag, framtidsmöjligheter Frågeställning: Hur har revisionsbyråerna förändrats genom revisionspliktens avskaffande? Hur har storleken på revisionsbyråerna inverkat på tjänsternas utbud? Syfte: Syftet med studien är att beskriva skillnader och likheter i hur revisionsbyråerna förändrat sitt utbud av tjänster och vilka andra förändringar de gjort efter avskaffandet av revisionsplikten för små företag. För att uppnå syftet och besvara forskningsfrågorna har två revisionsbyråer studerats. LÄS MER

  3. 3. How commercial are we? : a study of how identity influences auditors' perception of commercialisation in audit firms

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Peter Skog; Emily Theodorsson; [2013]
    Nyckelord :Audit firms; Auditor; Commercialisation; Professional identity; Organisational identity; Orientation; NAS; Revisionsbyrå; Revisor; Kommersialisering; Professionell identitet; Organisatorisk identitet; Orientering; Icke-revisionsrelaterade tjänster;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study is to explain how professional and organisational identity influence auditors’ perception of commercialisation in audit firms. The purpose is to see if there are possible differences between these identities and how they influence auditors’ perception of commercialisation in audit firms and if this perception is positive or negative. LÄS MER

  4. 4. Omvärlden påverkar : En studie av hur revisionsbyråernas marknadsföring har påverkats av den avskaffade revisionsplikten för mindre och medelstora företag.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Reine Haddad; Louise Mattsson; [2012]
    Nyckelord :Mandatory auditing; auditing firm; marketing; influence; environmental factors; Revisionsplikt; revisionsbyrå; marknadsföring; påverkan; omvärldsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: Omvärlden påverkar: En studie av hur revisionsbyråernas marknadsföring har påverkats av den avskaffade revisionsplikten för mindre och medelstora företag. Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi; Marknadsföring Författare: Reine Haddad och Louise Mattsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2012- Juni Syfte: Med uppsatsen vill vi undersöka om revisionsbyråernas marknadsföring förändrats i samband med att revisionsplikten för mindre bolag avskaffats, det vill säga om marknadsföringen påverkas av omvärldsfaktorer. LÄS MER

  5. 5. Vad är bilden av revision idag? En undersökning av effekter och förändringar efter revisionspliktens avskaffande.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hallbeck; Josefine Persson; Terese Stenström; [2011]
    Nyckelord :Revisionsplikt; revisionsbyrå; aktiebolag; revision; kommunikation.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera vilka effekter revisionspliktens avskaffande bidragit till, samt hur relationen mellan aktiebolag och revisionsbyrå ser ut efter förändringen. I uppsatsen har vi använt oss av semistrukturerade intervjuer och enkätutskick för att finna information som vi sedan med hjälp av sekundärdata i form av litteratur har analyserat för att nå ett resultat. LÄS MER