Sökning: "Reward Function"

Visar resultat 16 - 20 av 85 uppsatser innehållade orden Reward Function.

  1. 16. Deep reinforcement learning for isocenter placement in Gamma Knife® radiosurgery

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Dmitrijs Kass; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Disposition of isocenters inside the brain tumor is of paramount importance for the quality of the Leksell Gamma Knife® radiosurgery. This work presents a novel approach based on deep reinforcement learning aimed at optimizing isocenter locations. LÄS MER

  2. 17. Learning medical triage by using a reinforcement learning approach

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Sundqvist; [2022]
    Nyckelord :machine learning; reinforcement learning; medical triage; q-learning; deep q-learning; double deep q-learning;

    Sammanfattning : Many emergency departments are today suffering from a overcrowding of people seeking care. The first stage in seeking care is being prioritised in different orders depending on symptoms by a doctor or nurse called medical triage. This is a cumbersome process that could be subject of automatisation. LÄS MER

  3. 18. "Vad händer sedan?" : En studie om narrativets motivationseffekt i seriösa spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Petter Ekedahl; Melanie Deuretzbacher; [2022]
    Nyckelord :Gamification; Narrative; Game-based learning; Motivation; Learning; Programming; Spelifiering; Narrative; Spelbaserat lärande; Motivation; Inlärning; Programmering;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker huruvida narrativet har en motivationsökande effekt i spelifierade läroapplikationer. Studien genomförs med en deduktiv ansats, med vissa inslag av en induktiv analysmetod, med syftet om att redogöra för narrativets påverkan på studenters motivationsnivå i seriösa spel. LÄS MER

  4. 19. Interaction Aware Decision Making for Automated Vehicles Based on Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ning Wang; [2022]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Automated Vehicles; Decision-making; Rollout; Driver Behaviour Modeling; Trajectory Prediction; Förstärkningsinlärning; automatiserade fordon; beslutsfattande; utrullning; modellering av förarbeteende; banförutsägelse;

    Sammanfattning : Decision-making is one of the key challenges blocking full autonomy of automated vehicles. In highway scenarios, automated vehicles are expected to be aware of their surroundings and make decisions by interacting with other road participants to drive safely and efficiently. LÄS MER

  5. 20. Digitalisering av arbetsberedningar : En studie om arbetsberedningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljö

    Författare :Anton Rudsvik; [2022]
    Nyckelord :Arbetsberedning; digitalisering; BIM 360; planering; produktion; kunskapsåterbäring.;

    Sammanfattning : In the construction industry, safety is a central and important part of all types of businessconducted. Work preparation's main function is to contribute to a safe work environment and isused as communication between different parties. LÄS MER