Sökning: "Richard Lindeen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Richard Lindeen.

  1. 1. "Varför kommer du inte tillbaka?" : En studie om avgörande faktorer latent lojala privatkunder (B2C) på ett stadshotell i en småstad

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet

    Författare :Alexander Lindeen; Richard Larson; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie där vi undersökt ett stadshotell i en mindre stad i Mellansverige. På hotellet har vi identifierat ett problem med latent lojala kunder, det vill säga kunder som är nöjda med sin vistelse och som sprider positiv word-of-mouth men väljer att inte återköpa, med andra ord, kommer kunderna inte att återkomma till hotellet. LÄS MER

  2. 2. Internetbaserade tjänsteföretags insamling och hantering av användarinformation : En analys av privacydebatten

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Beyer; Melissa Söderberg; Richard Lindeen; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har gjort Internet till ett kraftfullt verktyg inom marknadsföring då Internetbaserade tjänsteföretag kan samla in, lagra, förflytta och analysera stora mängder information om Internetanvändare. Detta har samtidigt skapat en debatt huruvida Internetbaserade tjänsteföretag samlar in för mycket information om dess användare och om det kan anses göra intrång på deras privacy. LÄS MER

  3. 3. Bilköp i blindo? : En studie i hur och varför konsumenter söker olika mängder information vid nybilsköp.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Caspar; Richard Lindeen; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker konsumentbeteende vid köp av en sällanköpsvara, i detta fall en bil. Syftet är att undersöka om ett urval av bilföretaget X's konsumenter agerar enligt Schmidt och Spreng's teori om informationsinhämtning. LÄS MER