Sökning: "Richard Nilsson"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Richard Nilsson.
1. RPA inom offentlig sektor : Möjligheter och utmaningar för robotiserad processautomatisering
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Samhället genomgår en digital transformation och inom offentlig sektor är en centralmålsättning att ta till sig de nya möjligheterna för att effektivisera sin verksamhet. Ökaddigitalisering har föranlett att automatisering av processer genom implementation avrobotiserad processautomatisering (RPA) blivit en metod vilken i snabb takt vuxit ipopularitet då detta erbjuder ett flertal möjligheter för organisationer. LÄS MER
2. Analys av användbarhet och arbetsflöde vid modernisering av applikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Detta examensarbete har utförts i samarbete med Knowit Core i Malmö för att utveckla nästa generation av ett system för markupplåtelser, som används på Malmös fastighets- och gatukontor. Målet med arbetet har varit att undersöka hur ny teknologi och kunskap kan användas för att förbättra användbarhet och arbetsflöde i ett förlegat system. LÄS MER
3. Höstgödsling av höstvete med pelleterat rötrestbaserat gödselmedel : en ny källa till växtnäring?
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Försöket handlar om att jämföra effekten av Ekobalans gödselprodukt (NPK 7-2-5), av pelleterade biogasrester, med YaraMila Raps (NPK 17-5-10), på antal skott i höstvete på våren efter höstgödsling. Innehållet i dessa produkter är snarlika varandra när vi jämför NPKinnehållet i produkterna. LÄS MER
4. ”Men nu när vi är fler så krävs det ju mer…” : En kvalitativ studie om företagsidentitet i en expansiv fas
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna kvalitativa studie uppmärksammar det aktuella begreppet företagsidentitet, där fokus riktas mot upplevelserna av denna under en organisatorisk förändring. Tidigare forskning visar hur styrkan i en företagsidentitet påverkar men även påverkas av graden av engagemang hos medarbetare gentemot organisationen samt känslan av tillhörighet. LÄS MER
5. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER