Sökning: "Rickard Nordén"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Rickard Nordén.

  1. 1. Asymmetrisk nordisk pandemihantering – En komparativ studie av orsakerna bakom Danmarks, Finlands, Norges och Sveriges skilda smittskyddsåtgärder under covid-19-pandemins första våg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rickard Kron; [2021]
    Nyckelord :covid-19; policyinstrument; Norden; motivanalys; non-pharmaceutical interventions; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This essay studies the non-pharmaceutical interventions (NPIs) employed by governments and other authorities in Denmark, Finland, Norway, and Sweden throughout the first phase of the COVID-19 pandemic. The NPIs are accounted for and coded using a policy instrument framework by Evert Vedung. LÄS MER

  2. 2. En nordisk boom i Japan. En språkvetenskaplig analys av Nordenbilden i japansk nyhetsmedia och reselitteratur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Rickard Kockgård; [2014-09-24]
    Nyckelord :Sverigebilden; Japan; Turism; japanska;

    Sammanfattning : På senare år har intresset för Norden och nordiska varor exploderat i Japan och allt fler nordiska företag väljer att introducera sig på den japanska marknaden. Den här tvecklingen har kallats “en nordisk boom” i japansk media. LÄS MER

  3. 3. Utgivandet av konvertibla obligationer och dess inverkan på ett företags aktiekurs

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Bruzelius; Conny Kühn; Rickard Dahlgren; Markus Papadopoulos Wulff; [2012]
    Nyckelord :Abnorm avkastning; Eventstudie; Konvertibel obligation; Annonseringseffekt; Norden; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur företags aktiekurs reagerar vid tillkännagivandet av en konvertibelemission. Bisyftet är att studera olika bestämningsfaktorer, dvs. vad som kan tänkas påverka reaktionen. LÄS MER

  4. 4. Ideologi och Kommersialisering : En studie om hjälporganisationers användande av sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Rickard Söderlund; Ulrica Nordén; [2010]
    Nyckelord :Hjälporganisation; Facebook; Sociala Medier; Mervärde; Donationer;

    Sammanfattning : The purpose of this report is to analyze and evaluate non-profit organizations way of working with social media within the organization, from a marketing perspective. We have made observations of three organizations and completed a series of interviews with representatives within the organizations. LÄS MER