Sökning: "Riktad annonsering"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Riktad annonsering.

  1. 1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 2. TELEFONBEDRÄGERIER MOT ÄLDRE : EN EFFEKTANALYS AV POLISENS BROTTSFÖREBYGGANDE INFORMATIONSSATSNING

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Emelie Tornberg; Ramiza Kasumi; Faritte Mhana; [2023]
    Nyckelord :Assessment; Crime prevention; Elderly; Telephone scams; Vulnerability; Brottsförebyggande; Telefonbedrägerier; Utsatthet; Utvärdering; Äldre;

    Sammanfattning : Åldringsbedrägerier ökar markant i Sverige i och med att kriminella aktörer använder sig av olika taktiker och strategier för att på illegala sätt anskaffa sig pengar. Mot denna bakgrund har Polisen tagit initiativ för att bekämpa bedrägeribrottsligheten med en brottsförebyggande kampanj riktad till äldre och deras anhöriga. LÄS MER

  3. 3. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER

  4. 4. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  5. 5. Riktad marknadsföring inom sociala medier : en undersökning av hur riktad annonsering påverkar användarupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amanda Karlsson; Felix Clausen; [2022]
    Nyckelord :Webbredaktör; Användarupplevelse; Informationsarkitektur IA ; Sociala Medier; Marknadsföringsstrategier; Riktad marknadsföring; Användarupplevelse UX .;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is about how targeted marketing affects the user experience on Facebook and Instagram. This study has both been looking at the number of ads in users' feeds but also the structure of each individual ad because the information architecture behind every information campaign, not only affects the user experience but has also shown that it determines how users view the company behind the ad. LÄS MER