Sökning: "Risk Appetite"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden Risk Appetite.
1. Kan havregrynsgröt till frukost påverka aptiten hos vuxna? En systematisk litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicinSammanfattning : Syfte: Syftet med den här systematiska litteraturöversikten är att undersöka det befintliga vetenskapliga underlaget gällande om havregrynsgröt till frukost påverkar aptiten inför nästkommande måltid hos vuxna. Metod: I den här systematiska litteraturöversikten har en litteratursökning genomförts i två olika databaser, Scopus och PubMed. LÄS MER
2. Learning Through Taking Action : An empirical study into the early-stage business model development for a novel technology
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis examines the critical factors shaping early-stage business model development. As a result, this paper provides insights and recommendations for the effective commercialization of innovations. LÄS MER
3. Predicting Gastrointestinal Adverse Events in Dogs Treated with Chemotherapeutic Medication
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Despite significant advances in the treatment of cancer in canine patients, gastrointestinal toxicity still remains a relatively common finding after chemotherapeutic treatment. These adverse events may cause a fundamental reduction in the patient’s quality of life. LÄS MER
4. Greening the grid of Indonesia - Second life application for Lithium-Ion Electric Vehicle batteries in Indonesia’s Energy System
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : With the increasing energy demand from urban electrification, the growing economy and global warming, Indonesia has some extensive challenges ahead. Additionally, growing demand for Li-ion batteries is causing shortages of virgin battery minerals in parallel with the increasing demand for energy storage to accommodate electrification. LÄS MER
5. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31) Oliwer Tomczyk (96/03/30) Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER