Sökning: "Risk Behavior"
Visar resultat 16 - 20 av 1151 uppsatser innehållade orden Risk Behavior.
16. Stora hjärtan som hjälper alla, men på bekostnad av vad? En kvalitativ studie om kvinnors medberoende i en parrelation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : This study has examined how women's codependency on their male partner with alcohol or drug problems is expressed and how codependency can be understood in relation to their upbringing. A qualitative content analysis of 7 podcast episodes where women talked about their upbringing and codependency was made. LÄS MER
17. ”Materialet är inte låst, det kan användas på många olika sätt” : Barns handlingsutrymme i inomhusmiljön på förskolan – ur förskolepersonals perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Inomhusmiljön på förskolan är avgörande för barns lek, lärande och utveckling. Miljön påverkar hur individer interagerar med andra och bjuder in till olika typer av beteenden. Samtidigt blir barn sällan delaktiga och inkluderade i utformningen av miljön, utan miljön speglar i stället de vuxnas förväntningar och mål. LÄS MER
18. Den solidariska krisen? : En kvantitativ medieringsstudie om könsskillnader inom personligt ansvar under coronakrisen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The purpose of the following is to study whether there are gender differences in the sense of personal responsibility during the coronavirus pandemic. By using quantitative data from Ipsos,various quantitative methods were used to study whether these potential differences can be explained by factors such as level of concern, risk perception, social trust, institutional trust, and political ideology. LÄS MER
19. The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories Date of the Seminar: 2nd June 2023 Course: BUSN39 – Degree in Global Marketing – Master Lever Authors: Camille Buob and Sebastian Franzén Supervisor: Burak Tunca Keywords: Product Category, Brand Type, Private Labels, National Brands, Consumer Perceptions Thesis Purpose: The aims of the thesis were (1) to investigate the effect of product categories on the perceptions of relative price, quality, risk, and value and (2) to test a moderation effect of brand types (Private Label or National Brand) on the relationships between the product category and the different perceptions. Methodology: A study was conducted with four different products that were representative of two different product categories - food and household, and within each product category different types of brands were selected - private label and national brand. LÄS MER
20. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER