Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Childhood family structure in 16 European countries
Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : At the end of the 20th century we saw great changes in family dynamics with rates ofseparation and re-partnerning increasing across Europe. Previous research has primarilyfocused on adults but less is known about how these family demographic changes haveaffected children's family structure. LÄS MER
2. Sociala mediers påverkan på investerares riskbenägenhet : En undersökning av medierande faktorer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det senaste decenniet har användandet av sociala medier exploderat och blivit en plattformdär information och tips om aktier och investeringar delas ut. Unga personer är de störstaanvändarna av sociala medier, och tidigare studier visar att denna åldersgrupp uppvisar ettmer riskfyllt beteende på aktiemarknaden. LÄS MER
3. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31) Oliwer Tomczyk (96/03/30) Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER
4. Hur påverkar tomträttsstatusen betalningsviljan för småhus?
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Tomträtter har varit ett omdiskuterat ämne sen avgälderna började sättas till ett mer marknadsmässigt pris. De ökande avgälderna gör att möjligheten att friköpa tomträtter blir intressant för de som har sin bostad på en tomträtt. I vissa kommuner utgör tomträtter en betydande andel av småhusfastighetsutbudet. LÄS MER
5. Determinants of Alternative Fuel Technology for Small Road Freight Transport Companies in Sweden
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : The transportation sector plays a significant role in global carbon emissions, emphasizing the need for transitioning to alternative fuel technologies. This thesis primarily aims to examine the factors that influence small road freight transport companies in Sweden when transitioning to alternative fuel technology. LÄS MER