Sökning: "Riskkommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 74 uppsatser innehållade ordet Riskkommunikation.
16. Riskkommunikation på öppenvårdsapotek - en intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för farmaciSammanfattning : .... LÄS MER
17. Dags att #kavlauppärmen!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap vad gäller hur myndigheter kan bedriva övertygande samhällskampanjer genom att nyttja digitala kommunikationsplattformar. Studien är genomförd med en kvalitativ metod, tillsammans med ett abduktivt tillvägagångssätt från ett digitalt kommunikationsperspektiv. LÄS MER
18. Riskkommunikation och tidiga varningssystem : Hur kommuner och länsstyrelser runt Vänern kommunicerar varningar och översvämningsrisker med varandra och SMHI
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Climate change affects Sweden by causing mild winters and increased precipitation during the winter season. This will affect the risk for flooding in areas close to water. Flood warnings mean to mitigate and prevent damages that may occur due to flooding. LÄS MER
19. Varningskris.se : Sveriges regioners visuella kriskommunikation på webben
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Under en kris tenderar människor att aktivt söka upp information under pågående kris och vänder sig till alternativa källor om den primära upplevs otillräcklig. Därför är det extra viktigt att information finns tillgänglig samt att den är begriplig att förstå. I denna uppsats undersöks Sveriges 21 regioners startsidor. LÄS MER
20. Hur kommunicerar ett av Sveriges elsparkcykelföretag trafiksäkerhet? : En fallstudie av Voi Technologys (risk)kommunikation om trafiksäkerhet på deras webbplats och app
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar att undersöka på vilket sätt elsparkcykelföretaget Voi Technology kommunicerar trafiksäkerhet på deras webbplats och app i förhoppning att påverka sina användare till ett trafiksäkert beteende. Materialet består av fyra medietexter från företagets webbplats och app. LÄS MER