Sökning: "Road traffic injured"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Road traffic injured.
1. Utvärdering av olika farthinder på Lunds huvudgator utifrån bussarnas perspektiv - En jämförelsestudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Varje år sker en ökande urbanisering och med fler människor i en stad så ökar trafikbelastning och därmed risken för olyckor. Därför är det viktigt att kommunerna arbetar med att skapa trafikmiljöer som är säkra för gående, cyklister, bilister och kollektivtrafiken. LÄS MER
2. Causes for Single Accidents Among Pedestrians
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : In the traffic environment, pedestrians account for approximately one thirdof injured road users. The vast majority (95%) are single accidents, i.e.,pedestrian falls without any another part involved. LÄS MER
3. Trafikskadenämnden : Tillvaratas konsumentens intressen?
Master-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för juridikSammanfattning : Varje år skadas många i trafiken. I det fall att den skadelidande och dennes försäkringsbolag inte är överens gällande skadeersättning eller grad av medicinsk invaliditet kan den skadelidande vända sig till Trafikskadenämnden för att få sin sak prövad. LÄS MER
4. The road and landscape features affecting the occurrence of ungulate-vehicle hotspots in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of EcologySammanfattning : European ungulate populations are increasing both in number and distributional range, resulting in more ungulate-vehicle collisions (UVC). These UVC cause socio-economic losses and are a growing problem in Sweden. Since 2010, drivers in Sweden are legally obliged to report UVC-accidents to the police. LÄS MER
5. Analysis of Mobility and Traffic Safety with Respect to Changes in Volumes; Case Study: Stockholm, Sweden
Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : The growing population and motorization generate more movements. In many cities, the increase of population and motorization is much greater than the development of the capacity of the transportation network. For unprotected road users, the risk of getting in a traffic accident increases and the risk of being more severely injured in an accident. LÄS MER