Sökning: "Robert Edin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Robert Edin.

  1. 1. Exkluderande design i Karlstad centrum : En undersökning om urban design och exkluderande effekter

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Sebastian Jansson; David Svensson; [2024]
    Nyckelord :Offentliga rummet; exkluderande design; rätten till staden; exkluderande effekter; urban design;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka om det finns exempel i Karlstad centrum som kan tyda på exkluderande design. Detta görs utifrån de två frågeställningarna: Vilka exempel på exkluderande design finns i Karlstad centrum? Vad i den urbana designen i Karlstad centrum skulle kunna missgynna olika grupper och i så fall vilka? Det empiriska materialet har samlats in genom observationer och denna empirin som har samlats in ska hjälpa till att besvara frågeställningarna. LÄS MER

  2. 2. Arbetsplatsbeteenden och deras påverkan på projektmål - En statistisk modell för erfarenhetsåterföring

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Robert Edin; Thomas Eriksson; [2010]
    Nyckelord :Logistics; statistics; regression analysis; construction site; mapping; measuring; efficiency; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Kundupplevd Servicekvalitet i Lågpris Respektive Traditionellt Butikskoncept - En validering av en spansk modell på svensk dagligvarumarknad

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Påhlsson; Robert Edin; Erik Troste; [2004]
    Nyckelord :Service; Servicekvalitet; Vàzquez; CALSUPER; Dagligvaruhandel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna studie är att utveckla förståelsen för den kundupplevda servicekvaliteten inom dagligvaruhandeln. Det underliggande syftet är att testa Vazquez m fl. (2000) modell för mätning och utvärdering av servicekvalitet inom dagligvaruhandeln. LÄS MER