Sökning: "Robert Ljung"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Robert Ljung.
1. ”Vad ska du dit och göra?” : En sociologisk studie på hemvändares drivkrafter att återvända till sin landsbygdskommun
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Since the 19th century, industrialization has led people from the countryside to the bigger cities, and Sweden is not an exception. Statistics from 2018 show that for the first time in 30 years, there is an increase in the people whom make the decision to move from the cities to the countryside. LÄS MER
2. Videoströmningsarkitektur för ett molnbaserat drönarsystem
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport behandlar det arbete som under våren 2020 utfördes av en grupp på sju civilingenjörsstudenter i data- och mjukvaruteknik vid Linköpings universitet som en del av kursen TDDD96 – Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Projektet utfärdades på efterfrågan av företaget Airpelago, och gick ut på att utveckla en stabil grund för ett molnbaserat videoströmningssystem. LÄS MER
3. ‘By Invitation Only’ In Contemporary Consumer Society - Distinctions Never Go Out Of Style
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: ‘By Invitation Only’ In Contemporary Consumer Society - Distinctions Never Go Out Of Style Date of Seminar: June 1st 2010 Course: BUSM08 - Master Thesis in International Marketing and Brand Management Authors: Christian Koch, Robert Lindhe, Jessica Ljung Supervisor: Sofia Ulver-Sneistrup Keywords: Consumer Culture Theory, Consumer Identity Projects, Marketplace Cultures, By Invitation Only, Membership Clubs, Status Consumption, Postmodernity, Luxury Branding Thesis Purpose: Theory development in the domains Consumer Identity Projects and Marketplace Cultures in consumer culture theory, by exploring consumer meanings of the ‘by invitation only’ phenomenon that entered the commercial sphere in the contemporary consumer society. Methodology: We adapt a constructionist ontological position, as this is highly appropriate to create an understanding of consumers’ perceptions of a phenomenon. LÄS MER