Sökning: "Robert Thomas Karlsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Robert Thomas Karlsson.

  1. 1. Placeringsintresserade privatpersoners finansiella sparande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Robert Bratt; Robin Karlsson; [2017]
    Nyckelord :finansiellt sparande; privatpersoners sparande; aktier; anchoring; herd behavior; mental accounting; psykologi; kvalitativ forskning; placeringar; aktiehandel;

    Sammanfattning : Titel: Placeringsintresserade privatpersoners finansiella sparande Författare: Robert Bratt & Robin Karlsson Program: Ekonomprogrammet inriktning redovisning & ekonomistyrning Handledare: Thomas Karlsson Examinator: Petter Boye Fakultet: Ekonomihögskolan                                                                                                                                                         Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka, beskriva och förklara på vilket sätt placeringsintresserade privatpersoners sparande i finansiella instrument påverkas av de tre psykologiska faktorerna anchoring, herd behavior och mental accounting samt att undersöka om investerarens belåning och den risk för ökade kostnader som belåning i kombination med höjda räntor innebär kan leda till att placeringsintresserade privatpersoner ökar sitt sparande i finansiella instrument.   Metod: Vi har använt oss av en abduktiv ansats och genomfört en kvalitativ empirisk undersökning där vi har intervjuat personer med ett intresse för finansiella placeringar. LÄS MER

  2. 2. Pole Position : En komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund avskillnad i varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Robert Wiberg; Robin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Varumärken; Positionering; Varumärkesidentitet; Varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : Titel: Pole Position – en komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. Författare: Robin Karlsson och Robert Wiberg Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 HP, vårtermin 2012 Nyckelord: Varumärken, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning, märkeskännedom, positionering, positioneringsstrategier Problemställning: Hur kan ett företag, verksamt på olika geografiska marknader, anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån den teoretiska referensramen genom kvantitativ och kvalitativ forskning förklara hur ett företag, aktivt på olika geografiska marknader kan positionera sig på de olika marknaderna på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. LÄS MER

  3. 3. En trekant? - En kvalitativ studie om medias eventuella påverkan på ungdomars attityder till sexualitet, intimitet, relationer, manlighet och kvinnlighet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Robert Isberg; Carina Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Ungdom; Kvinnlighet; Sexualitet; Manlighet; Intima relationer; Media;

    Sammanfattning : En trekant?– En kvalitativ studie om medias eventuella påverkan på ungdomars attityder till sexualitet, intimitet, relationer, manlighet och kvinnlighet. Högskolan i Halmstad. LÄS MER