Sökning: "Robin E-Mail"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Robin E-Mail.

  1. 1. Val av intern kommunikationskanal -En generationsfråga? : En kvalitativ studie ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Robin Rodestrand; Filip Åberg; [2019]
    Nyckelord :Intern kommunikation; interna kommunikationskanaler; baby boomers; generation X; generation Y.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Val av intern kommunikationskanal - En generationsfråga?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Filip Åberg och Robin Rodestrand   Handledare: Agneta Sundström och Kristina Mickelsson   Datum: 2019 - januari   Syfte: Syftet med studien är att ökad förståelsen för hur ledares val av interna kommunikationskanaler kan anpassas efter medarbetares generationstillhörighet och hur den kan bidra till en effektivare kommunikation mellan ledare och medarbetare.   Metod: Studien grundar sig i en hermeneutisk forskningsansats där en kvalitativ forskningsdesign har använts vid insamling av empiri genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare inom en specifik organisation. LÄS MER

  2. 2. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Hult; Robin Johansson; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; e-CRM; long-term relationships; websites; e-mail; social media; integrated marketing communication; SME; B2B; Relationsmarknadsföring; e-CRM; långvariga relationer; webbsidor; e-mail; sociala medier; integrerad marknadskommunikation; SMF; B2B;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER

  3. 3. What is Swedishness? : - a qualitative research from the customer- and organisational perspective

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Emil Azar; Robin Hedvall; Markus Larsson; [2011]
    Nyckelord :Swedishness; COO; CSE;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to investigate what Swedishness is according to Swedish customers and how a company could communicate and benefit from the country-of-origin cue in its marketing strategy to attract customers.  Background: Marketing must be understood in the new sense of satisfying the customer needs. LÄS MER

  4. 4. E-post : Dess stresspåverkan i arbetet och hur den kan hanteras

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Robin Bergström; Philip Olsson; Eric Åkesson; [2010]
    Nyckelord :E-mail; stress; e-mailstress; information overload; E-post; stress; e-poststress; informationsöverflöde;

    Sammanfattning : E-post har blivit en vanlig teknik för kommunikation och information inom arbetslivet såväl som privatlivet. Den här uppsatsen handlar om e-post och syftar till att undersöka hur det påverkar individer inom arbetslivet. LÄS MER

  5. 5. Hur etiska är etiska fonder? - en studie av fem svenska fondförvaltare

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anderas Cajbrandt; Niklas Johansson; Robin Järvsén; [2008-03-17]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Det finns i dagsläget ett stort intresse att investera i etiska fonder, men det råder stor förvirring om vad en etisk fond egentligen är. Under senare år har samhället kännetecknats av en växande medvetenhet hos individerna om företags sociala och etiska ansvar. LÄS MER