Sökning: "Rosa Bandet-kampanjen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Rosa Bandet-kampanjen.

  1. 1. ICA är Rosa! : En studie av ICA:s reklamfilmer för Rosa Bandet

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Eric Cagenius; [2019]
    Nyckelord :ICA; Rosa Bandet; Cancerfonden; semiotik; retorik; appellformer; argumentation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ICA i sina reklamfilmer för Rosa Bandet-kampanjen de årligen genomför i samarbete med Cancerfonden framställer sig själva och vilken retorik som används för att övertala mottagaren. Genom att genomföra en kvalitativ innehållsanalys med hjälp av en kombinerad semiotisk och retorisk metod kommer dessa frågeställningar kunna besvaras. LÄS MER

  2. 2. How Pink will make you think : En kvalitativ mottagarstudie av Rosa Bandet-kampanjen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jesper Törnlund; Tobias Bokström; [2015]
    Nyckelord :Rosa Bandet; Stuart Hall; kampanj; inkodning; avkodning;

    Sammanfattning : Syfte Denna studie syftar till att undersöka privatpersoners uppfattningar om Rosa Bandet-kampanjen. Den underliggande teorin i studien är Stuart Halls encoding/decoding-modell. De metoder som använts för undersökningen är fokusgrupper kombinerat med en kampanjanalys med utgångspunkt i Lars Palms synsätt om budskapsstrategier. LÄS MER

  3. 3. Social marketing : vad utmärker en framgångsrik social marketing kampanj?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Anja Kos; Emelie Östlund; [2013]
    Nyckelord :Kampanj; Mustaschkampen; Social marknadsföring; Massmarknadsföring; Rosa Bandet-kampanjen; välgörenhetskampanj;

    Sammanfattning : Social Marketing kampanjer syftar till att genomföra en beteendeförändring hos allmänheten genom användning av olika typer av informationskampanjer.Syftet med denna studie är att ta fram en modell med hjälp av en sammanställd litteraturgenomgång inom social marketing och genom denna sammanställning se vad som utmärker en framgångsrik och en mindre framgångsrik social marketing kampanj. LÄS MER

  4. 4. Hur stärks ett företags varumärke genom sponsring? : Rosa Bandet kampanjen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :David Aksan; Mary Aslan; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; sponsring; Rosa Bandet; A-ERIK modellen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera och undersöka hur ett företags varumärke stärks genom sponsring samt på vilket sätt. Vi kommer även att göra en jämförelse mellan huvudsponsorer och mindre sponsorer.Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod, det vill säga intervjuer. LÄS MER

  5. 5. CSR - A marketing tool? : A case study of ICA's and Lindex's Pink Ribbon campaign

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Rickard Ström; Richard Backteman; Temuulen Batmunkh; [2009]
    Nyckelord :Pink Ribbon; ICA; Lindex; CSR; CRM; Marketing; Rosa Bandet; ICA; Lindex; CSR; CRM; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to investigate how a CSR strategy can be used as a marketing tool by analyzing ICA‘s and Lindex‘s marketing approach within the Pink Ribbon campaign. Background: The concept of CSR has become more and more common in business practices and customers today almost expect companies to be socially responsible. LÄS MER