Sökning: "Rosa Bandet"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden Rosa Bandet.

  1. 11. Cause-Related Marketing - En studie om konsumenters uppfattning av Rosa Bandet-produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Emam; Anna Ravn-Holm; Diem Bang; [2008]
    Nyckelord :Cause-related marketing CRM ; Rosa Bandet; Co-branding; Corporate Social Responsibility CSR ; Marknadsföringsstrategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att studera svenska konsumenters uppfattning om cause-related marketing på den svenska marknaden samt om detta påverkar deras köpbeslut. Undersökningen avser de CRM-kampanjer där företag samarbetar med välgörenhets-organisationer och tar fram specifika produkter för detta ändamål, som således kombinerar två varumärken. LÄS MER

  2. 12. Rosa Bandet- om positionering och sampositionering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Anna Jönsson; Marina Vourdouka; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; sampositionering; semiotik; retorik; reklam;

    Sammanfattning : Författare: Anna Jönsson, Marina Vourdouka Handledare: Eva-Lotta Frid Examinator: Thomas Knoll Titel: Rosa Bandet - Om Positionering och Sampositionering Typ av rapport: C – uppsats Ämne: Medie- och Kommunikationsvetenskap År: HT 07 Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka Rosa Bandet kampanjens sampositionering med andra varumärken, vad sampositioneringen inneburit för Rosa Bandet kampanjen och göra en retorisk analys av Cancerfondens och deras huvudsponsorers kampanjmaterial. Metod: Kvalitativ metod har tillämpats och som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett hermeutiskt förhållningssätt. LÄS MER