Sökning: "Rosa Bandet"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Rosa Bandet.
6. Social marketing : vad utmärker en framgångsrik social marketing kampanj?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Social Marketing kampanjer syftar till att genomföra en beteendeförändring hos allmänheten genom användning av olika typer av informationskampanjer.Syftet med denna studie är att ta fram en modell med hjälp av en sammanställd litteraturgenomgång inom social marketing och genom denna sammanställning se vad som utmärker en framgångsrik och en mindre framgångsrik social marketing kampanj. LÄS MER
7. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER
8. Different shades of pink
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to gain a deeper understanding about the consumption of contemporary charity in Western society on the example of the Swedish breast cancer charity Rosa Bandet. The study reveals exciting nuances of contemporary charity consumption, among them the glamourisation and disarming of cancer, the commercialisation and merchandisation of charitable giving, the changing role of the donor and the new tasks of contemporary charities. LÄS MER
9. Hur stärks ett företags varumärke genom sponsring? : Rosa Bandet kampanjen
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera och undersöka hur ett företags varumärke stärks genom sponsring samt på vilket sätt. Vi kommer även att göra en jämförelse mellan huvudsponsorer och mindre sponsorer.Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod, det vill säga intervjuer. LÄS MER
10. CSR - A marketing tool? : A case study of ICA's and Lindex's Pink Ribbon campaign
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to investigate how a CSR strategy can be used as a marketing tool by analyzing ICA‘s and Lindex‘s marketing approach within the Pink Ribbon campaign. Background: The concept of CSR has become more and more common in business practices and customers today almost expect companies to be socially responsible. LÄS MER