Sökning: "Rose-marie Andersson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rose-marie Andersson.

  1. 1. Val av inskolningsmetod i förskolan

    M1-uppsats, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rose Marie Andersson; Erik Norling; [2013]
    Nyckelord :Förskola; inskolningsmetod; föräldraaktiv introduktion; individuell inskolning; traditionell inskolning; invänjning;

    Sammanfattning : Det finns i huvudsak tre olika metoder för inskolning av små barn i förskolan, men inte mycket forskning i ämnet. Utifrån populärvetenskaplig litteratur och facktidskriftsartiklar kan man sammanfatta de metoder som finns som föräldraaktiv introduktion, traditionell inskolning och individuell inskolning. LÄS MER

  2. 2. Varför lyckas inte alla? : En studie på Hantverksprogrammet Frisör och Florist om skillnader mellan hög- och lågpresterande elever.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Rose-Marie Aarnes; Malin Andersson; [2011]
    Nyckelord :choice of studies; self-image; motivation; achievement; confidence and career choices; Studieval; självbild; motivation; prestation; framtidstro och yrkesval;

    Sammanfattning : Our purpose with this study was to investigate whether there was any difference between high and low performing students from selected aspects such as choice of studies, achievement, self-image, motivation, confidence and career choices. A training professional in today's schools requires knowledge of how young people think about their lives for us to help students develop both high-and low-performing students. LÄS MER

  3. 3. Lärares erfarenheter av standardalgoritmer och skriftliga huvudräkningsmetoder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Sandra Andersson; Rose-Marie Forsell; [2011]
    Nyckelord :Matematikdidaktik; beräkningsmetoder; standardalgoritmer; skriftliga huvudräkningsmetoder;

    Sammanfattning : En kvalitativ empirisk studie genomfördes för att belysa lärares erfarenheter av att använda standardalgoritmer och skriftliga huvudräkningsmetoder, i förhållande till elevers tekniska räknefärdigheter och matematiska kunskaper. I studien används semistrukturerade intervjuer för datainsamling och sammanlagt intervjuades sex lärare från mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet. LÄS MER