Sökning: "Ross Greene"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ross Greene.

  1. 1. Piska och Morot : En vetenskaplig essä om belöning och bestraffning i skolan

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mustafa Abdi; Samuel Sjökvist; [2020]
    Nyckelord :reward; punishment; behavioral problems; behaviorism; obedience culture; low-affective treatment; CPS; belöning; bestraffning; beteendeproblem; behaviorism; lydnadskultur; lågaffektivt bemötande; CPS;

    Sammanfattning : This essay takes its starting point in two stories where we each describe a self-experienced dilemma. By using the stories as a starting point, the essay aims to find out what the advantages and disadvantages of reward and punishment are and why they have such a significant place in schools. LÄS MER

  2. 2. "Säg förlåt nu, det är dags för lektion!" : En vetenskaplig essä om barns delaktighet i sin egen konflikthantering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Teten Bennetter; [2020]
    Nyckelord :after school care; extended school teacher; conflict resolution; participation; CPS; collaborative proactive solutions; child perspective; fritidshem; grundlärare med inriktning mot fritidshem; konflikthantering; delaktighet; CPS; samarbetsbaserad problemlösning; barnperspektiv;

    Sammanfattning : ”Say sorry now, it’s time for class” is a scientific essay written with the purpose of investigating to what degree we allow the pupils to take part in the process of solving conflicts. Do we let the pupil’s own thoughts, feelings and ideas be a part of the solution when solving conflicts or do we as teachers take over in these situations? The essay starts with a story portraying situation which is difficult to interpret that I have experienced in my profession in the afterschool care. LÄS MER

  3. 3. När nycklarna sällan passar : En essä om pedagogers villrådighet i mötet med utagerande barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Beatrice Lunnelie; [2020]
    Nyckelord :Approach; relationships; knowledge; affective; externalised behaviors; low-impact approaches; Förhållningssätt; relationer; kunskap; affekt; utagerande beteenden; lågaffektiva metoder;

    Sammanfattning : In this scientific essay I examine three situations in which the common difficulty is how I, as an educator, should respond to a child with challenging behavior. The purpose of this essay is to investigate how different approaches affect children with externalising behavior. LÄS MER

  4. 4. Collaborative problem solving (CPS) och elever som utmanar med sitt beteende utifrån perspektiv från specialpedagogisk diskurs

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Åsa Franzén; [2020]
    Nyckelord :Collaborative problem solving CPS ; challenging behaviour; discourse analysis; special education;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to a deeper understanding of the CPS model in the perspectives of special education discourse.The purpose of this study is to analyze how Ross Greenes way of describing students with challenging behavior in the CPS-model are interpreted by special education teachers and correlated with special education discourse. LÄS MER

  5. 5. Specialpedagogiska perspektiv på dokumentation i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Persson; [2019]
    Nyckelord :Problemskapande beteende; särskilt stöd; dokumentation; specialpedagogiska;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar sin utgång i hur förskolebarn i behov av särskilt stöd utifrån problemskapande beteende skrivs fram i text, i relation till specialpedagogiska perspektiv. Textunderlaget utgörs av den amerikanske psykologen Ross W. LÄS MER